menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

ناصر فیض : خداوند حتی در قرآن از طنز استفاده می‌کند

ناصر فیض گفت: باید معیارهای طنز و شوخ‌طبعی را بشناسیم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، این شاعر و طنزپرداز که اول بهمن در نشست تبیین محورهای فراخوان المان‌های نوروزی ۹۵ مشهد اظهار کرد: مثلا ما در حوزه طنز دفاع مقدس فیلم لیلی با من است را داریم که اثری موفق چارچوب‌دار است و فیلم دیگری هم داریم که در همین ژانر است، اما تعریف درستی از طنز ندارد و اتفاقا با استقبال بسیار زیادی هم روبرو شده است.

وی تصریح کرد: اما اینکه سلیقه جامعه آسیب دیده است نباید باعث شود که ما سطح کارمان را پایین بیاوریم و از طرف دیگر باید بدانیم که بین شوخ طبعی و لودگی فاصله زیادی وجود دارد.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری خاطرنشان کرد: برای تعطیل کردن یک روزنامه یا به هم زدن یک جلسه کار سختی پیش رو نداریم، اما هنر هنرمند این است که ذهن مخاطب را با طنزش درگیر کند و او را وادار به تامل کند.

این شاعر و طنزپرداز عنوان کرد: در گلستان سعدی که به اعتقاد من کتاب سبک زندگی است ما ترکیب بسیار جالبی از مفاهیم را داریم که بسیار مفید است، اما سئوال ما این است که امروزه در شهرهایمان چه میزان المان در خصوص گلستان سعدی داریم که بتواند روی سبک زندگی ما تاثیرگذار باشد.

شعر طنز عوض کنم، از ناصر فیض در حضور حضرت آیت الله خامنه ای

فیض با بیان اینکه ما مفاهیم بسیار زیادی را در تاریخ‌مان داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، گفت: ما باید این مفاهیم را بشناسیم و آنها را ترویج کنیم.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری خاطرنشان کرد: وقتی خداوند حتی در قرآن که جدی‌ترین متن بشریت است از طنز استفاده می‌کند ما باید بفهمیم که موضوع طنز موضوعی جدی است که بسیار دارای نفوذ و تاثیرگذار است.

این شاعر و طنزپرداز اظهار کرد: در بسیاری از ضرب‌المثل‌های ما مفاهیم بسیار ارزشمندی وجود دارد که مورد توجه مردم نیز قرار دارد و می‌توان از آن استفاده بسیار زیادی کرد.

وی افزود: نصیحت کردن در دنیای امروز جواب نمی‌دهد و مردم باید متوجه شوند و درک کنند که کاری را باید انجام داد یا نباید انجام داد و در این شرایط است که مشکلات ما حل خواهد شود و کار ما تاثیرگذار خواهد بود.

ناصر فیض در ادامه گفت: طنز یعنی فاخرترین شیوه شوخ‌طبعی و در این قالب می‌توان جدی‌ترین اعتراضات را انجام داد و با ظرافت از کنار این موضوعات گذشت.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری عنوان کرد: طنز ریشه در تاریخ دارد و حتی در نقاشی‌های غارها این شوخ‌طبعی دیده می‌شود و یا در منظومه درخت آسوریک که به زبان پهلوی است و مربوط به پیش از زبان فارسی است ما شاهد گفت‌وگوی طنز ما بین یک درخت و یک بز هستیم که نشان می‌دهد ما چه عقبه پررنگی در زمینه طنز داریم و باید از آن استفاده کنیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر