menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حوزه هنری

اهم محافل طنز حوزه هنری قم

سید محمد جواد شرافت، مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان قم به تشریح اهم فعالیت های ادبی این مرکز پرداخت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید محمد جواد شرافت مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان قم در تشریح فعالیت های ادبی این مرکز گفت: در حوزه هنری استان فعالیت های ادبی مختلفی به اجرا گذاشته می شود که می توان به برگزاری دوره جدید کارگاه رمان اشاره کرد که این کارگاه روزهای شنبه هر هفته با حضور ۸ رمان نویس جوان استان قم و زیر نظر استاد عزتی پاک برگزار می شود.

وی در ادامه به نقد شعر بانوان اشاره کرد و گفت: جلسات نقد شعر در دو بخش آموزشی و نقد شعربانوان برگزار می شود که جلسه نقد شعر بانوان با هدف پرورش منتقد خانم و زیر نظر استاد سید مهدی حسینی برگزار می شود. برگزاری محفل طنز با عنوان “قم پوز” از دیگر برنامه های ادبی حوزه هنری قم است که نثر و نظم هنر مندان زیر نظر استاد عباس احمدی قرائت می شود.

محفل طنزخوانی قم پز عباس احمدی سعید طلایی

محمد جواد شرافت مهمترین برنامه ادبی استان قم را برگزاری جشنواره ادبی “سوهان روح ” که در زمینه طنز مکتوب است، ذکر کرد و گفت: جشنواره ادبی ” سوهان روح” اوایل امسال برگزار شده است و بنا داریم که فراخوان مجدد آن را در اواخر سال ۹۳ اعلام کنیم. وی با اشاره به این که پنج نشست تخصصی نقد کتاب برای امسال در نظر گرفته شده، اظهار کرد: احتمالا سه کتاب مربوط به داستان نویسان خواهد بود که بنا داریم آنها را به نقد بکشیم .

سوهان روح

مسئول آفرینش های ادبی استان قم در خصوص کتاب های منتشر شده در این مرکز گفت: سال گذشته کتاب “ناپرهیزی” و “سوهان روح” که مجموعه شعر طنز پردازان قمی بوده به چاپ رسیده است. شرافت در ادامه عنوان کرد: امسال منظومه شعر نوجوان ،با عنوان” گرگ و میش صبح ” اثر یحیی علوی فرد که نگاهی به بیداری اسلامی دارد با زبان نماد گرا برای نوجوانان، توسط انتشارات حوزه هنری قم منتشر خواهد شد.

حوزه هنری

این هنرمند قمی در پایان گفت: در سال گذشته چهار رمان از کارگاه رمان حوزه هنری استان قم برای تایید کارشناسان انتخاب شد که یکی از این رمان ها ” شب های بی ستاره ” نوشته مرضیه نفری با موضوع دفاع مقدسی است که برای کار کارشناسی ارسال شده و پس از تایید به چاپ خواهد رسید. “منظومه انقلاب” اثر سید مهدی موسوی از دیگر آثار منظوم است که اشاره به حوادث قبل و بعد از انقلاب دارد که پس از کارهای طراحی به چاپ خواهد رسید.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر