menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جلال سمیعی در محفل در حلقه رندان

یکصد و پنجاه و چهارمین محفل طنز «در حلقه‌ رندان» برگزار شد

جلال سمیعی که مهمان صندلی قرمز «در حلقه رندان» بود از تصمیم اش برای نگارش کتابی درباره اینستاگرام خبر داد.

جلال سمیعی خبر داد: تمایل دارم کتابی درباره اینفلوئنسرهای اینستاگرام بنویسم

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، یکصد و پنجاه و چهارمین نوبت از محفل طنز «در حلقه‌ی رندان» یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۸ با اجرای داریوش کاردان و با حضور طنزپردازان و علاقه مندان به این حوزه در سالن سوره‌ حوزه‌ی هنری برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، امید مهدی‌نژاد، عبدالله مقدمی، محمد حسن صادقی، اسماعیل امینی و مهران حسینی به شعرخوانی پرداختند.

در بخش بعدی برنامه، جلال سمیعی مهمان صندلی قرمز این برنامه بود.

وی با گرامیداشت یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد نویسنده و طنزپرداز فقید بیان کرد: من متولد ۱۳۶۱ در شهرری هستم. در سال ۱۳۷۹ مهندسی متالوژی می‌خواندم و با استاد زرویی آشنا شدم و به دفتر طنز حوزه‌ی هنری آمدم.

سپس، متالوژی را رها کردم و ارتباطات خواندم و وارد بازار کار شدم. بیشتر، در رادیو و مطبوعات نویسنده و سردبیر بودم و در حال حاضر به عنوان مشاور رسانه همکاری می کنم.

همچنین به عنوان مجری، نویسنده و سردبیر در رادیو تهران و رادیو سلامت کار کرده ام و در برنامه‌ی صبح بخیر ایران بخش خبری طنزآمیزی را اجرا می‌کردم که من را به یاد برنامه‌ی عصرانه ای با اجرای داریوش کاردان می‌انداخت.

ضمنا، مسیر استندآپ کمدی نیز روشن است و همه‌ی این‌ها به خاطر تلاش‌های استاد کاردان در رادیو هست.

داریوش کاردان نیز در این محفل ادبی طنز گفت: عصرانه، برایم نوستالژی دارد و ما در این برنامه بر اخبار، نمایشنامه و …تمرکز می‌کردیم و با طیف وسیعی از مخاطبان مواجه بودیم اما، متاسفم که مسیر طنز عوض شده‌است و با طنز فاخر، فاصله‌ی زیادی داریم.

سمیعی در ادامه، درباره‌ی تجربه‌های کاری خود عنوان کرد:

من در همشهری عصر، هفته نامه‌ی دانش آموزی آینده سازان و هفته نامه و ماه‌نامه‌ی گل آقا کار می‌کردم اما، جدی‌ترین کارهایم مربوط به سال‌های ۹۰ تا ۹۵ بود که صد قصه از آن در کتاب تاکسی هفت گردآوری شد. ستون طنزی نیز به عنوان آخ سینما داشتم.

وی در ادامه قصه‌ی‌ سه نقطه را از کتاب تاکسی هفت برای حضار خواند.

این نویسنده همچنین خاطر نشان کرد: اگر بودجه جور شود، داستانی در مورد اینفلوئنسرهای اینستاگرامی می‌نویسم. من مشاور ارتباطات و رسانه ا‌ی یک شرکت خصوصی و مشاور موسسه فروش آنلاین نیز هستم. در یک شرکت فروش آنلاین کتاب، هم کار می‌کنم اما فعلا پیشنهادی برای نویسندگی ندارم”.

جلال سمیعی همچنین مطالبی را از رساله‌ی صد فرمان قرائت کرد.

در بخش بعدی برنامه ناهید نوری، مجتبی احمدی به شعرخوانی پرداختند و صابر قدیمی به «تحلیل اخبار واردات توتون و زندگی حیوان‌ها» در قالب طنز پرداخت. سید محمد حسینی شعرهای فرار از پست‌های مختلف، پند زندانی و محسن اشتیاقی «نسخه‌ی رمال‌ها» را قرائت کردند.

در ادامه شعر وعده که محمد علی گویا و فرامرز ریحان صفت سروده بودند، توسط مهدی فرج اللهی به صورت زنده، اجرا شد.

در قسمت بعدی، رضا احسان‌پور، اکبر کتابدار، فرید فردوسی، مصطفی صاحبی، فرامرز ریحان صفت، عباس صادقی و حسن شعبانی اشعاری را برای حاضران خواندند.

محفل ادبی طنز «در حلقه رندان» آخرین یکشنبه های هر ماه به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری دفتر طنز حوزه هنری در سالن سوره برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر