menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مراسم رونمایی شمسیه لندنیه

گزارش مراسم رونمایی «شمسیه لندنیه» در خانه کتاب پیدایش

کتاب «شمسیه لندنیه» نوشته سید علی میرفتاح در خانه کتاب پیدایش رونمایی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم معرفی و رونمایی کتاب «شمسیه لندنیه» نوشته سید علی میرفتاح، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله کرگدن، روز پنجشنبه ۶ دی‌ماه در خانه کتاب پیدایش برگزار شد. در این نشست فریدون مجلسی، اسدالله امرایی و جواد موسوی حضور داشتند و کتاب از ابعداد مختلفی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

فریدون مجلسی با بیان اینکه مطالب موجود در کتاب را پیش از این در مجله کرگدن خوانده بود گفت: از آنجا که خواندن یکباره مطلب با تکه تکه خوانی آن تفاوت زیادی دارد، خواندن کتاب «شمسیه لندنیه» برای من بسیار لذت‌بخش بود. البته با وجود اینکه من یک نویسنده سیاسی هستم، همواره اینگونه کتاب‌ها را دنبال می‌کنم و می‌خوانم.

مجلسی با اشاره به موضوع کتاب گفت: در این کتاب انگار حاج سیاح را مجبور کرده‌اند که برخی ماجراهای سیاسی را از کتابش درآورد و حالا این اسناد به شکل مشکوکی به دست نویسنده رسیده است و تبدیل به این کتاب شده. فقط تنها مشکل نگران‌کننده این است که ممکن است برخی از خوانندگان مطالب کتاب را جدی بگیرند و به عنوان یک منبع از آن استفاده کنند.

اسدالله امرایی نیز با گفتن اینکه از ابتدا مطالب «شمسیه لندنیه» دنبال می‌کرد گفت: گاهی پیش می‌آمد که هنگام خواندن واقعا نمی‌توانستم جلوی خنده خودم را بگیرم. مطمئنم که این کتاب مرجع مهمی برای دوستان طنزنویسی که کتاب‌های این حوزه را دنبال می‌کنند خواهد شد.

سیدعبدالجواد موسوی هم با اشاره به اینکه حوزه‌های متنوعی از جمله فرهنگ، سیاست و شعر در داستان این کتاب جمع شده، علاقه‌مندی میرفتاح به ادبیات و به ویژه سعدی را در این کتاب هویدا دانست و گفت: دغدغه‌های میرفتاح که از دوران مجله سوره وجود داشته همچنان در این کتاب به چشم می‌خورد. دغدغه‌هایی از جمله ایران دوستی و پیوند سنت و مدرنیته.

در انتهای نشست نیز سیدعلی میرفتاح با اشاره به شرایطی که کتاب را در آن می‌نوشته عنوان کرد که بخشی از کتاب را در آرامش و با فراغ بال نوشته و نوشتن بخشی از آن مصادف با دوران پرکاری‌اش شده است.

انتشارات پیدایش، کتاب «شمسیه لندنیه» اثر سید علی میرفتاح را با قیمت آن ۳۲ هزار تومان منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر