menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جواد تکجو هنرمند گیلانی

«هنرمند گیلانی» برنده جایزه نخست جشنواره هنری دستان ۱ شد

جواد تکجو، هنرمند گیلانی، جایزه نخست جشنواره دوسالانه‌ی هنری دستان یک را کسب کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: جواد تک جو، هنرمند گیلانی موفق شد رتبه نخست جشنواره دوسالانه‌‌ی هنری دستان یک، در بخش کاریکاتور را از آن خود کند.

جواد تکجو متولد ۶۴، موسس و عضو هیات رئیسه انجمن کاریکاتور گیلان، از سال ۸۳ تاکنون با هفته نامه ها و روزنامه های بسیاری نظیر هفته نامه لاهیجان، روزنامه اعتماد، روزنامه جام جم و نیشخط همکاری می کند.

وی به عنوان داور بین المللی در جشنواره بین المللی کوزوو حضور داشت و آثارش در جشنواره های معتبر کاریکاتور در آلمان، صربستان، کره جنوبی، هند، کوبا، کلمبیا، رومانی و ترکیه موفق به کسب جایزه شد.

بیانیه هیأت داوران

در نتایج این جشنواره که به صورت یک بیانیه منتشر شد آمده است: هیأت داوران با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر ایده، محتوای ارائه شده، ارتباط با مخاطب، میزان خلاقیت و جذابیت، کارها را بررسی کرده و ۷ اثر را در بخش کاریکاتور انتخاب کردند.

در این جشنواره، کارتونیست‌ها معضلات جامعه را با خلاقیت مثال زدنی به تصویر کشیدند.

۴۰۳هنرمند کشور، ۹۸۰ اثر در قالب پوستر، طرح، عکس و کاریکاتور به دبیرخانه جشنواره دوسالانه دستان یک ارسال کردند.

اولین دوسالانه پوستر، عکس و کاریکاتور «دستان۱» با هدف حمایت از حقوق کودکان به دبیری محمدحسین عناصری ۱۳ تا ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

معرفی جواد تکجو «هنرمند گیلانی»

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایران کارتون، جواد تکجو ، کارتونیست و طراح ، متولد سال ۱۳۶۴ و فارغ‌التحصیل رشته نقشه‌برداری و کارشناسی صنایع دستی است. او تا کنون ۴ نمایشگاه انفرادی و ۲۰ نمایشگاه گروهی برگزار کرده است.

فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ به شکل حرفه ای با کارتون و نقاشی شروع کرد. در همین مدت طراحی و نقاشی را به صورت آکادمیک نزد استاد «پرویز روزبه» گذراند. وی در سال ۱۳۸۳ فعالیت کارتون مطبوعاتی با هفته نامه “لاهیجان” آغاز نمود و از آن سال تا کنون در زمینه کارتون و طرح با چندین روزنامه و رسانه مطرح کشور از جمله روزنامه اعتماد، آرمان ملی، روزنامه جام جم، نیشخط و… همکاری دارد.

از سال ۱۳۹۱ به یادگیری آکادمیک سفال و سرامیک (دانشگاه مازندران) با گرایش تخصص لعاب های سنتی روی آورد و با هدف مطالعه هنر کلاسیک ایرانی و تلفیق با اندیشه هنر معاصر (هرمنوتیک) دست به تجربه ای نو زد. تکجو از سال ۱۳۹۰ جزو هیئت مؤسس و هیئت رئیسه انجمن کاریکاتور استان گیلان است و دبیر هنری دو دوره جشنواره بین المللی کارتون “آفدستا” و یک دوره داور بین المللی در جشنواره بین المللی “کوزوو” و همچنین حضور در جشنواره های معتبر کاریکاتور و کسب جوایز متعدد در زمینه کارتون از آلمان، صربستان، کره جنوبی، هند، کوبا، کلمبیا، رومانی، ترکیه و… در کارنامه اوست.

آثار جواد تکجو را در صفحه اینستاگرام ایشان دنبال کنید

کارتونیست برتر

این هنرمند، در سال ۱۳۸۸ عنوان یکی از ده کارتونیست برتر سال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران را دریافت کرد. جواد تکجو، برنده چندین جایزه بین‌المللی و داخلی از جمله جایزه اول را در بخش TOMY در جشنواره بین المللی San Antonio، کوبا (۲۰۱۱)، جایزه -Limes در جشنواره بین المللی تحمل و دیکتاتوری در برلین آلمان (۲۰۰۱)، جایزه ویژه در جشنواره بین المللی randon کلمبیا (۲۰۱۱)، جایزه سوم جشنواره کلاه طلایی بین المللی صربستان (۲۰۱۱)، جایزه ویژه در diogeon بین المللی کره جنوبی (۲۰۰۹)، جایزه برنز googlem بین المللی چین (۲۰۰۸) و رتبه سوم بین المللی جوانان گرگان ایران (۱۳۸۹) بوده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر