menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمد علی نژاد بازیگر

«بازیگر طنز پیشکسوت» سینمای ایران به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

احمد علی‌نژاد معروف به عمو فیضی بازیگر طنز پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون ایران روز جمعه بر اثر کرونا درگذشت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد علی‌نژاد در سال ۱۳۲۷ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۳۴ فعالیت‌های سینمایی و تئاتر خود را آغاز کرده و در بسیاری از فیلم‌های پیش و پس از انقلاب ایفای نقش کرد.

وی با ۶۰ سال سابقه هنری در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینما از جمله مسعود کیمیائی، ناصر تقوائی، داریوش مهر جوئی و … نقش آفرینی کرده بود.

فیلم‌های روز باشکوه (۱۳۶۷) اجاره نشین ها (۱۳۶۵) ناخدا خورشید (۱۳۶۵) طائل (۱۳۶۳) مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) کمال الملک (۱۳۶۲) مطرب (۱۳۵۱) یک جو غیرت (۱۳۵۱) خانه به دوشان (۱۳۵۱) فریاد انسانها (۱۳۴۹) از جمله فیلم های سینمایی بود که مرحوم احمد علی نژاد (فیضی) در آنها ایفای نقش کرده بود.

وی از حدود ۱۵ سال پیش به زادگاه خود اردبیل برگشته و در فعالیت‌های سینمایی و تئاتر استان به فعالیت پرداخت.

عمده نقش‌های مرحوم علی‌نژاد در قالب طنز بود.

بازیگر طنز پیشکسوت

به گزارش شیرین طنز، ایسنا نیز نوشت : احمد فیضی بازیگر طنز پیشکسوت که بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت، فعالیت هنری خود را از سال هزار و سیصد و سی و چهار شروع کرد و در فیلم‌ها و تئاترهای متعدد نقش‌آفرینی کرد.

فیضی که عمده نقشش را در فیلم‌ها و سریال‌های طنز به انجام رساند، بیش از شصت سال در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون حضوری همراه با چهره خندان داشت به طوریکه در فیلم‌های کارگردانان مشهور همچون مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی و داریوش مهرجویی نقش‌آفرینی کرد.

کلیپ های طنز را در آپارات شیرین طنز دنبال کنید

احمد فیضی پانزده سال پیش با مهاجرت به زادگاهش در اردبیل در این شهر فعالیت هنری خود را ادامه داد و در نقش‌های مختلف تئاتر، نمایش و سینما طنازی کرد.

هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر امروز با تشییع پیکر احمد فیضی هنرمند فقید اردبیل او را در بهشت زهرا در منزلگاه ابدی به خاک سپرده و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر