menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجله توفیق

نشریات طنز و فکاهی ایران در رادیو صبا بازخوانی می‌شود

رادیو صبا در برنامه «زیر گذر طنز» نشریات طنز ایران را معرفی و بخش هایی از آن را بازخوانی می‌کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، “زیرگذر طنز” با هدف آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با آثار طنز ایران و جهان در قالب روایی – نمایشی روی آنتن می‌رود.

این برنامه روز شنبه ۱۹ بهمن به معرفی و روایت نشریات طنز ایران می‌پردازد. بخش های منتخبی از نشریات صاحب نامی همچون توفیق، گل آقا، چلنگر، باباشمل، حاجی بابا و… برای مخاطبان و علاقمندان مرور می‌شود.

برنامه “زیر گذر طنز” روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ با تهیه کنندگی مهدی خانی پور و با اجرای آسیه گرجی و امیر زنده دلان روی موج اف ام ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

نویسندگی این برنامه را ریحانه یزدان دوست بر عهده دارد.

هفته‌نامهٔ فکاهی و طنزآمیز فارسی‌زبان ایران

توفیق ، هفته‌نامهٔ فکاهی و طنزآمیز فارسی‌زبان ایران با حدود نیم قرن فعالیت از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۵۰ خورشیدی (۱۹۲۳ تا ۱۹۷۱ میلادی) بود.

نخستین شمارهٔ توفیق در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۲ منتشر شد و انتشار آن در سه دورهٔ ناپیوسته ادامه یافت. دورهٔ نخست از ۱۳۰۲ تا ۱۳۱۸ به مدیریت حسین توفیق بود که با درگذشت وی در ۱۳۱۸ به پایان رسید.

توفیق در اوایل این دوره، نشریه‌ای نیمه‌فکاهی و نیمه‌جدّی بود. از اواسط سال پنجم، با کسب امتیاز چاپ کاریکاتور در آن، بیشتر صورت فکاهی گرفت و پس از مدتی از سال ۱۳۱۱ کاملاً ادبی شد. طی شش سال فعالیت ادبی، اغلب مطالب توفیق منظوم بود. از سال ۱۳۱۷، توفیق دوباره به‌صورت کاملاً فکاهی-اجتماعی درآمد.

تقارن نخستین دورهٔ توفیق با حاکمیت رضاشاه پهلوی (۱۳۰۴-۱۳۲۰)، سبب شد که مطالب نشریه با سانسور همراه شود، اما در دورهٔ بعد (۱۳۳۲–۱۳۲۰) این مشکل وجود نداشت. توفیق در دورهٔ اول بیشتر به مسائل اخلاقی و اجتماعی می‌پرداخت و ازاین‌رو بدون وقفه منتشر می‌شد. (ویکی پدیا)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر