menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی کمدین های برتر دنیا

معرفی کمدین های برتر دنیا / این ۱۰ فیلم کمدی را از دست ندهید

معرفی کمدین های برتر دنیا / این ۱۰ فیلم کمدی را از دست ندهید.

فیلم‌های کمدی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در سینمای جهان شناخته می‌شوند و طرفداران زیادی دارند، اما باید پذیرفت ارزش یک فیلم کمدی خوب به کمدین‌هایی است که به‌خوبی در قالب نقش فرومی‌روند و با هنرنمایی‌شان مخاطب را به حس و حال خوب با خود همراه می‌کنند. اگر به ژانر کمدی علاقه‌مندید احتمالاً تعدادی از بهترین کمدین‌های دنیا را می‌شناسید.

در ادامه ۱۰فیلم از کمدین برتر را به شما معرفی می‌کنیم تا در نخستین فرصت تماشا کنید.

معرفی کمدین : چارلی چاپلین در «دیکتاتور بزرگ»

بدون اغراق چارلی چاپلین یکی از ستاره‌های بی‌بدیل کمدی جهان است که در سبک کمدی و صامت فعالیت می‌کرد و علاوه بر بازیگری در کارهای دیگری چون کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تهیه‌کنندگی، تدوینگری و آهنگسازی هم تبحر داشت. او یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین هنرمندان قرن بیستم بود و در دوران فعالیتش توانست ۳ بار برنده جایزه اسکار شود. یکی از بهترین آثار او فیلم دیکتاتور بزرگ است. این اثر یک اثر کمدی، درام و جنگی و نخستین فیلم صداگذاری‌شده و غیرصامت چاپلین در سینماست. این فیلم نامزد دریافت ۵جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۷ به جهت ارزش تاریخی، فرهنگی و زیبایی‌شناختی، توسط کتابخانه ملی کنگره آمریکا برای قرارگرفتن در فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا انتخاب شد.

پیتر سلرز در فیلم «حضور»

یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های جهان در قرن گذشته پیتر سلرز بود. این کمدین بریتانیایی هنر را از اجرای نمایش‌های دوره‌ای شروع کرد و از آنجا وارد تئاتر و بعد از تئاتر تبدیل به یک کمدین موفق تلویزیونی شد. سلرز از معدود کمدین‌هایی است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است. یکی از بهترین آثار او فیلم موفق حضور است. او در این اثر یکی از بهترین بازی‌های خود را به ثبت رساند و کاندیدای جایزه اسکار شد؛ این فیلم داستان یک باغبان است که تمام زندگی خود را در مراقبت از باغ و تماشای تلویزیون سپری کرده است. چون کارفرمای سابق او درگذشته، بیکار شده و مجبور به ترک باغ می‌شود و دنیای دیگری مقابلش می‌بیند.

نورمن در فیلم «جاده صاف‌کن»

نورمن ویزدوم، کمدین معروف انگلیسی حدود ۶۰سال در عرصه‌های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون حضوری فعال داشت. او علاوه بر شرکت در نمایش‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی کمدی بازی کرده و از محبوب‌ترین کمدین‌های جهان است. ازجمله فیلم‌های معروف نورمن که در ایران هم بارها پخش شده فیلم کمدی جاده صاف‌کن به کارگردانی جان پدی کاراسترز است. این فیلم داستان یک کارگر تعمیر جاده به نام نورمن است که به همراه مافوقش «آقای دل» مشغول کار هستند. نورمن نامه‌‌ای دریافت می‌کند که باید به ارتش ملحق شود. آنها به فرانسه فرستاده می‌شوند تا جاده جلوی ارتش نیروهای متفق را تعمیر کنند. رئیس نیروهای متفق بسیار به نورمن شباهت دارد و او از این موقعیت استفاده می‌کند و ماجراهای جالبی پیش می‌آید.

لورل و هاردی در فیلم «احمق‌ها در آکسفورد»

استن لورل و اولیورهاردی یکی از بهترین زوج‌های کمدین دنیا هستند که تماشای هنرنمایی آنها همیشه لبخند را بر لبان ما می‌نشاند. این گروه دو‌نفره به‌مدت ۳۰‌سال فیلم‌های کمدی کلاسیک تهیه کردند و هنوز هم با گذشت سال‌ها کمدی‌های لورل و هاردی جذابیت خودشان را دارند. فیلم احمق‌ها در آکسفورد یکی از فیلم‌های جذاب این زوج است که در آن لورل و هاردی برحسب تصادف سارق یک بانک را دستگیر می‌کنند. رئیس بانک برای تشکر حاضر می‌شود خواسته‌های آنها را اجابت کند. آنها هم که به‌تازگی به اهمیت تحصیل پی برده‌اند از او می‌خواهند که آنها را به دانشگاه بفرستد. رئیس بانک موافقت می‌کند، ولی در دانشگاه ماجراهای فراوانی انتظار آن دو را می‌کشد.

معرفی کمدین : رابین ویلیامز در فیلم «خانم داوت فایر»

در فهرست بهترین کمدین‌های جهان نام رابین ویلیامز هم جایگاه ویژه‌ای دارد. او در شیکاگو آمریکا به دنیا آمد و برنده جوایز زیادی شد که مهم‌ترین آنها جایزه اسکار و گلدن‌گلوب بود. گرچه او عمری لبخند را بر لب‌ها نشاند، اما در سن شصت‌وسه‌سالگی به‌خاطر افسردگی شدید، خودکشی کرد. فارغ از این پایان غم‌انگیز پیشنهاد می‌کنیم فیلم خانم داوت‌فایر با بازی ویلیامز را حتماً تماشا کنید. این فیلم، کمدی- درام عمیق و جذابی است. داستانش درباره زن و شوهری است که تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند. دادگاه حضانت بچه‌ها را به مادرشان می‌دهد. پدر بچه‌ها برای دیدن بچه‌هایش تصمیم عجیبی می‌گیرد و تلاش می‌کند در نقش خدمتکار زن وارد خانه همسر سابقش شود.

روبرتو بنینی در فیلم «زندگی زیباست»

یکی دیگر از بهترین کمـدین‌های دنیــا روبرتو بنینی بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تئاتر و تلویزیون ایتالیایی است. بنینی برای فیلم «زندگی زیباست» نامزد دریافت ۴جایزه اسکار شد و این فیلم یکی از برترین آثار کمدی جهان محسوب می‌شود؛ هرچند که فقط نیمه اول فیلم حالت کمدی دارد. در واقع فیلم از آن دسته است که به ۲قسمت کاملاً متفاوت تقسیم می‌شوند. نیمه اول این فیلم درباره گوییدو، یک یهودی است که تازه به شهر آمده و درگیر ماجرای عاشقانه می‌شود. نیمه دوم فیلم به مسئله یهودی‌ستیزی در زمان جنگ جهانی دوم می‌پردازد.

معرفی کمدین : روآن اتکینسون در فیلم «تعطیلات مستر بین»

وقتی صحبت از کمدین‌ها باشد نباید نام روآن اتکینسون بازیگر، کمدین و فیلمنامه‌نویس را فراموش کرد؛ کسی که بسیاری او را به نام مستر بین می‌شناسند. این هنرمند نقش‌های کمدی متفاوتی بازی کرده است، اما بازی در فیلم تعطیلات مستر بین جذابیت دیگری دارد. داستان از این قرار است که مستر بین با برنده‌شدن در یک قرعه‌کشی، از لندن به کن در کشور فرانسه سفر می‌کند. در راه به‌طور ناخواسته موجب می‌شود تا پسرکی به نام استیفان (با بازی مکس بالدری) پدرش (یک کارگردان روسی که برای داوری جشنواره فیلم کن به این شهر سفر کرده‌است) را گم کند. با وجود این پسر دوست شده، راهی کن می‌شوند تا پدر او را بیابند و ماجراهای جالبی اتفاق می‌افتد.

جری لوئیس در فیلم «سلطان کمدی»

اگر اهل تماشای فیلم‌های کمدی خارجی باشید محال است جری لوئیس و صدای آشنا و طنزآلود او را به‌خاطر نداشته باشید. لوئیس بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی است که با بازی در فیلم‌های کمدی دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ معروفیت و محبوبیت زیادی در دنیا به‌دست آورد. پیشنهاد می‌کنیم فیلم سلطان کمدی این هنرمند را تماشا کنید، زیرا در این فیلم رابرت دنیرو نیز هنرنمایی کرده است. داستان از این قرار است که «روپرت پاپکین» با بازی دنیرو برای رسیدن به آرزویش که تبدیل شدن به یک کمدین تلویزیونی است، هر راهی را برای نزدیک شدن به بُت خویش، «جری لانگ‌فورد» با بازی جری لوئیس می‌آزماید و ماجراهایی برایش پیش می‌آید. این فیلم نامزد نخل طلایی جشنواره فیلم کن شد.

شیرین طنز را در اینستاگرام دنبال کنید

معرفی کمدین : وودی آلن در فیلم «عشق و مرگ»

وودی آلن کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی فعالیتش را از نویسندگی کتاب‌های طنز آغاز کرد و بعد از آن به سمت هنر نمایش و سینما رو آورد. در دهه۶۰ میلادی بود که وودی آلن فعالیت فیلمسازی خودش را آغاز کرد. این کمدین ۱۹بار نامزد جایزه اسکار شده و ۴بار هم برنده جایزه اسکار شده است. عشق و مرگ، فیلمی کمدی به کارگردانی وودی آلن است که خود آلن به همراه دایان کیتون نقش‌های اصلی فیلم را ایفا می‌کنند. این فیلم طنزی بر ادبیات روسی است و خود داستان نیز هنگام حمله ناپلئون به روسیه و تسخیر موقت مسکو اتفاق می‌افتد.

خرید کیف، تابلو، کبریت، فندک، دفتر و پیکسل طرح وودی آلن

ادی مورفی در «مهدکودک بابا»

کسانی که اهل تماشای فیلم‌های کمدی خارجی هستند حتماً نام ادی مورفی، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، کمدین و خواننده آمریکایی را در ذهن دارند. یکی از بهترین فیلم‌های او کمدی مهدکودک بابا، ساخته استیوکار در سال ۲۰۰۳ است که تاکنون نامزد دریافت ۵جایزه شده و در سال ۲۰۰۴ برنده جایزه فیلم و تلویزیون، بی.‌ام.‌ای شده است. در این فیلم ۲مرد شغلشان را در یک کارخانه مواد غذایی از دست می‌دهند و مجبور می‌شوند پسرهایشان را از آکادمی چپمن بیرون بیاورند و تبدیل به پدرهای خانه‌دار شوند. این دو پدر مهد‌کودکی به نام مهدکودک بابا تاسیس می‌کنند و در شرایط رقابتی خنده‌داری با مدیر سختگیر آکادمی چپمن قرار می‌گیرند.

منبع : همشهری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر