menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دانلود کتاب بعضی ها هیچ وقت نمی فهمن

معرفی و خرید کتاب طنز بعضی‌ها هیچ‌وقت نمی‌فهمن!

«بعضی‌ها هیچ‌وقت نمی‌فهمن!» نوشته کورت توخولسکی (۱۹۳۵-۱۸۹۰)، نویسنده طنزنویس و منتقد آلمانی است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از طاقچه، مترجم در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته آورده:

« طرف صحبت توخولسکی اون دسته از خواننده‌هان که می‌خوان سر دربیارن بنی‌آدم واقعاً چه‌جوری هستن. اون معتقده که در این زمینه‌ی خاص کلاً تا حالا خیلی کم فکر و کار شده. چیزی‌که تا به حال سرش کلی وقت و انرژی صرف شده اینه که به آدما فهمونده بشه اونا چه‌جوری بایستی باشن. می‌شه گفت توی تمام آثار ادبی این روزنامه‌نگار آلمانی میل و هدفی جز نشون دادن «واقعیت آدما» به‌چشم نمی‌خوره. این واقعیت، ممکنه برای خیلی‌ها تلخ و ناگوار باشه. اینه که این کتاب فقط و فقط به افرادی توصیه می‌شه که کنجکاون و می‌خوان بفهمن توی ارگانیسمشون چه خبره و هورمون‌هاشون چه موجوداتی ازشون ساختن. به این قبیل خواننده‌ها توصیه می‌شه که حتماً بعد از خوندن هر قطعه از این کتاب مقداری وقت جهت نشخوار اون در نظر بگیرن.

توخولسکی نه تنها به هیچ دردمندی گارانتی درمان نمی‌ده، بلکه حتی خودشو جایزالخطا می‌شمره و اصلاً دلش نمی‌خواد کسی فکر کنه اون تو دیدش نسبت به «واقعیت آدما» از اشتباه مُبراس.»

راه های خرید کتاب طنز بعضی‌ها هیچ‌وقت نمی‌فهمن با تخفیف ویژه : 

در بریده‌ای از کتاب به نام «زندگی‌نامه من» می‌خوانیم:

« تا اون‌جایی که یادمه من روز نهم ژانویه‌ی هزار و هشتصد و نود در سمت کارمندی هفته‌نامه‌ی ولت‌بونه تو برلین به دنیا اومدم. تو یکی از روزنامه‌های محلی نوشته بودن اجدادم بالای درختا می‌شستن و انگشت تو دماغشون می‌کردن. من که خودم آروم و آسوده تو پاریس زندگی می‌کنم، هر روز هم بعد از غذا یه نیم ساعتی با دو تا از رفقا چهاربرگ بازی می‌کنم که برام زیاد کاری نداره. تو زندگیم فقط یه آرزوی کوچولو دارم و اون اینه که یه‌بار چشامو وا کنم، ببینم زندونیای سیاسی آلمان و قاضیای اونا جاهاشون با هم عوض شده.»

این کتاب با ترجمه محمدحسین عضدانلو توسط انتشارات افراز منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر