menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شماره ۱۰ ماهنامه سه نقطه

ماهنامه سه‌نقطه‌ با ویژه‌نامه‌ی مرحوم زرویی نصرآباد منتشر شد

شماره تازه ماهنامه سه‌نقطه‌ با ویژه‌نامه‌ای به یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، شماره تازه ماهنامه سه‌نقطه‌ به مدیر مسئولی امید مهدی‌نژاد با ویژه‌نامه‌ای برای مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد.

در این شماره و در بخش ویژه‌نامه شعری منتشر نشده از زرویی با عنوان «خاک بر سر شدم از طنازی» طلیعه مطالب را شکل داده است و پس از آن محمدکاظم کاظمی، امرالله احمدجو، علی‌اکبرقاضی‌زاده، سید محمد سادات اخوی، اسماعیل امینی، محمد زرویی و نسیم عرب‌امیری به ارائه یادداشت‌هایی درباره وی پرداخته‌اند.

یادداشتی از جلال سمیعی با عنوان «مرحوم استعدا نداشت»، در کنار یادداشت‌هایی از حسام‌الدین مقامی کیا با عنوان «بی‌حساب و کتاب و ناآشنا با برخی فنون»، «قزوین، خرما، میکادو و زالو» به قلم محمد صمدی و «تاریخ به رواویت استاد» به قلم مهدی مذهبی از دیگر مطالب مندرج در این شماره از ماهنامه سه نقطه است.

سه‌نقطه همچنین بخشی از سرنامه در دست تالیف علیرضا قزوه درباره سفرش به کربلا و نیز یادداشتی از محمدحسین جعفریان با عنوا «نیمه‌عریان پشت دروازه‌های مزارشریف» نیز از دیگر مطالب این نشریه است.

سه نقطه در شماره جدید خود با قیمت ۲۹,۰۰۰ تومان روانه کیوسک‌های مطبوعات شده است.

حمید نورشمسی

زاده اردیبهشت ۱۳۴۸

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران بود. او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریاتی مانند نشریات مؤسسه گل‌آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشته‌ است.

از کتاب‌های این طنزپرداز و پژوهشگر هم به این عنوان‌ها می‌توان اشاره کرد: «تذکره المقامات»، «افسانه‌های امروزی»، «پقایع‌نامه طنز ایران» (همکاری با فریبا فرشادمهر)، « بامعرفت‌های عالم» (کتاب گویای طنز)، «رفوزه‌ها» (مجموعه شعر طنز)، «حدیث قند» (مجموعه مقالات طنزپژوهی)، «غلاغه به خونه‌ش نرسید» (مجموعه افسانه‌های طنزآمیز)، «ماه به روایت آه»، «خاطرات سر پروفسور حسنعلی‌خان مستوفی»، «یک بغل کاکتوس: صد شعر طنز»، «اصل مطلب: مجموعه شعر طنز»، «اندر حکایت شیرین بیمه» و «این مرد مشکوک». (ایسنا)

منبع فیلم : شهرستان ادب

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر