menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

كتاب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه

كتاب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه (1387) توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و حاوی آثاری هنرمندان برجسته كاریكاتور ایران و جهان در باب مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، كتاب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه (1387) از كتاب های تاثیرگذار و تفكربرانگیز انتشارات سوره مهر است كه در باب مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی منتشر شده و بی مناسبت نیست این روزها كه رژیم خونخوار و غاصب اسرائیل تهاجم و تجاوز خود را به غزه از سر گرفته بار دیگر معرفی شود.
این كتاب حاصل آثار برگزیده ای است كه در مسابقه بین‌المللی كاریكاتور غزه از نگاه داوران مسابقه «رائد خلیل از سوریه، آموریم از برزیل، هانی عباس از فلسطین، داچوآن زیا از چین، محمدامین آقایی، قاسم لطفی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی از ایران» انتخاب شدند.
كاریكاتور در چنین برهه های حساسی از تاریخ نه تنها به عنوان یك هنر، بلكه همچون رسانه ای هشیار و بیدار عمل می كند و كاریكاتوریست نیز گویی اشك خود را از مصائب جهان به روی بوم و كاغذ می آورد و همین اشك دل است كه مخاطب را متاثر می كند و به فكر وا می دارد.

کتاب  مسابقه بین المللی کاریکاتور غزه

آثار درج شده در كتاب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه (1387) حاوی طنزی تلخ و گزنده اند، كاریكاتوریست ها نیز همچون دیگر مردمی كه با وجدانی بیدار به وقایع جهان نگاه می كنند نمی توانند نگاهی از سر سرگرمی به وقایع غزه و مظلومیت مردم فلسطین داشته باشند و به سادگی از كنار جنایات اسرائیل بگذرند. تاثیر كشته و زخمی شدن مردم بی گناه و زنان و كودكان در آثار كاریكاتوریست ها قابل مشاهده است.
مسعود شجاعی طباطبایی دبیر نخستین مسابقه بین المللی كاریكاتور درباره برگزاری این مسابقه می گوید: از آنجا كه كاریكاتور به مثابه یك رسانه تصویری تاثیر عمیقی در مردم دنیا دارد و كاریكاتوریست‌ها همواره قشر فرهیخته و حساس به مسایل سیاسی و اجتماعی بوده‌اند، بعد از حملات اسراییل به غزه و محاصره این منطقه بر آن شدیم تا كاریكاتوریست ها را به حمایت از مردم غزه و واكنش در برابر جنایات صهیونیست ها دعوت كنیم كه نتیجه آن حضور 350 هنرمند با 2520 اثر از 65 كشور دنیا بود.
كتاب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه (1387) در 2500 نسخه، 180 صفحه و با قیمت 4900 تومان در قطع رقعی به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همكاری خانه كاریكاتور در سال 87 و در قالب مسابقه بین المللی كاریكاتور غزه تولید شد و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر