menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

اضافه شدن بخش کاریکاتور، به جشنواره طنز سوره

ناصر فیض با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره در بخش های مختلف هنری و ادبی گفت: در نظر داریم از سال آینده بخش كاریكاتور را هم با همكاری مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری به این جشنواره اضافه كنیم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض دبیر هنری هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره با اشاره به اضافه شدن بخش های مختلف به این جشنواره كه پیش از این با عنوان جشنواره طنز مكتوب شناخته می شد، اظهار كرد: پیش از این هم البته بخش های دیگری به جز شعر و داستان در جشنواره طنز سوره وجود داشته است اما امسال این بخش ها بیشتر و كامل تر شده اند. امسال بخش های نمایش، عكس، فیلم كوتاه و استند آپ كمدی نیز به شعر، نثر، مقاله و داستان كوتاه اضافه شده است.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

وی ادامه داد: استندآپ كمدی از بخش های تازه ای بود كه به جشنواره طنز سوره اضافه شد. هرچند استقبال خوبی از این بخش صورت نگرفته است و شاید باید در طول سال مقدمات بیشتری برای معرفی و تشریح و تبیین این بخش مطرح می كردیم. البته این هنر پدیده نوظهوری نیست و در كشور ما كمتر به این نام شناخته شده و به شكل های دیگر اجرا شده است.
فیض خاطرنشان كرد: در بخش های دیگر جشنواره به ویژه شعر، داستان و بخش نثر استقبال هنرمندان بسیار خوب بوده است. با ارائه آثار برتر نثر طنز و یا بخش های دیگر می توانیم معیارهایی برای طنزپردازان ارائه بدهیم تا نثر خوب طنز و یا فیلم كوتاه طنز و نمایشنامه طنز و … را بشناسند. البته همیشه گرایش بیشتری به طنز مكتوب داشته ایم؛ چرا كه تصورمان این است كه اگر در سینما، آثار خوب طنز نداریم به دلیل این است كه فیلم نامه خوب نداریم و اگر نمایش های صحنه ای خوبی نداریم به دلیل این است كه نمایشنامه های خوبی نداریم و به همین دلیل بخش زیادی از این جشنواره به طنز مكتوب اختصاص پیدا می كند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری با تاكید بر این كه در جشنواره طنز سوره نمی خواهیم محدود به طنز مكتوب باشیم، عنوان كرد: اگر بتوانیم از سال آینده بخش كاریكاتور را هم به این جشنواره اضافه خواهیم كرد و البته این بخش را با همكاری مركز هنرهای تجسمی به مرحله اجرا می رسانیم.

ناصر فیض

وی با اشاره به این كه بازبینی ها و داوری های ابتدایی جشنواره به پایان رسیده است، گفت: حجم زیادی از آثار توسط كارشناسان و صاحب نظران مورد بررسی و داوری قرار گرفت. به داوران اعتماد كامل داشته ایم و جمع نظرات ایشان مورد قبول برگزار كنندگان جشنواره هم هست. داوری نهایی آثار نیز در حال اتمام است و به زودی انتخاب آثار برتر به پایان می رسد.
فیض گفت: سعی می كنیم در اختتامیه مزاحم هنرمندان و حضار نشویم، سخنرانی های طولانی نداشته باشیم و حرف های تكراری نزنی. این وقت را به نحوه دادن جایزه اختصاص خواهیم داد و به شعرخوانی طنز و خوانش نثرهای طنز كوتاه خواهیم پرداخت. همچنین كارگاه های نمایشنامه، فیلم نامه، عكس، داستان و شعر خواهیم داشت.
شایان ذكر است، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره روزهای 24 تا 26 مردادماه سال جاری در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر