menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

طنزی که یک شخصیت را زیر نظر قرار بدهد، نداریم

برزان رستمی درباره جایگاه جشنواره ی طنز سوره در کشور گفت : کمبود چنین جشنواره هایی باعث می شود که هدف اول در فیلم ساختن با حذف فیلم کمدی باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، برزان رستمی کارگردان جوان در عرصه طنز با ابراز اینکه طنز در یک مرحله خوب است، گفت: ما در عمده کارهای سینمایی طنز مشخصی نداریم. طنز بیشتر حول محور طنز رفتار و طنز خلق و خو و اخلاق است و طنزی که یک شخصیت را زیر نظر قراربدهد نداریم؛ این یک ضرورت است که باید کاراکتر را زیر ذره بین قرار دهیم و از چند جهت بررسی کنیم. در سینما بعضی کارها خوب است و بعضی کارها با حرکت های مضحک طنز را خراب کرده اند. مثلا فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی یک طنز موفق و خوب در سینما بود؛ به این دلیل که هم طنز خلق و خو و هم طنز موقعیت را مورد بررسی قرار داده بود.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

کارگردان فیلم “صدای جاده” درباره جایگاه جشنواره ی طنز سوره در کشور گفت: جشنواره طنز سوره تنها جشنواره ای است که در ایران فقط به طنز می پردازد. شاید حتی در دنیا هم ما چنین جشنواره ای نداشته باشیم؛ این کمبود چنین جشنواره هایی باعث می شود که هدف اول در فیلم ساختن با حذف فیلم کمدی باشد.

وی ادامه داد: لازم است که این جشنواره از هنرمندان حمایت کند تا بتوانیم فیلم طنز را در کشور گسترش دهیم. این جشنواره به رشد فیلم کوتاه بسیار کمک می کند.
رستمی در پایان درباره علاقه به کار در عرصه طنز گفت: به غیر از فیلم طنز من کار نمایش هم انجام می دهم و هم اکنون یک کار تئاتر با موضوع طنز در دست انجام دارم. در طنز می شود همه حرف ها را زد اما در فیلم جدی شاید مردم نتوانند پیام اصلی را دریافت کنند اما در طنز مخاطب می تواند در حال خنده با موضوع ارتباط برقرار کند و من طنز را به همین دلیل دوست دارم و به آن علاقه پیدا کردم.
فیلم کوتاه این کارگردان با عنوان “صدای جاده” در مورد الگوی خانواده است که با اجرای شیوه فانتزی همراه است. این فیلم درباره دختر و پسری است که در خیابان با هم آشنا می شوند و این آشنایی به ازدواج می انجامد و بعد از مدتی هم به طلاق می رسد و در همین حین فرزند پسری در این زندگی وجود دارد که تصمیم گیری را برای او سخت کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر