menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هواپیما

طنز : گاز سوز کردن هواپیماها!

وحید حاج سعیدی :
حقیقت امر این است که ما خودمان مطالبی را که برای جراید می فرستیم خط خطی و جناج بندی نمی کنیم. بلکه آنها را به صورت درهم و فله ای برای نشریه می فرستیم و دوستان در واحد تحریریه علی رغم میل باطنی حقیر به نوشته های ما انگ طنز چسبانده و در ستون طنز به عنوان مطالب خنده دار به ملت شریف و همیشه در صحنه ارائه می کنند. غافل از اینکه برخی از مطالب و پیشنهادات ما در حد تئوری ها و نظریات اقتصادی جان مینارد کینز و سایر اساتید بزرگ اقتصادی دنیا قابل تعمیم در بسیاری از امورات رایج مملکت است و چه بسا می توانند مانع از هدر رفت میلیارد ها دلار سرمایه مملکت در سال شوند و یک شوک اساسی به اقتصاد منطقه و حتی خاور میانه وارد کنند. اما چه کنیم که دست ما کوتاه و چیپس خرما بر نخیل و هیچکس برای پیشنهادات ما گشنیز هم خرد نمی کند چه رسد به تره! یعنی اگر ما پیشنهاد می دادیم به منظور حل معضل پرداخت هزینه سوخت ایرلاین ها و شرکت فراورده های سوختی هر هواپیما دارای یک عابر بانک باشد، می شد طنز و در همین ستون خار های پیشنهاد ما به سخره گرفته می شد حالا که این طرح از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مطرح شده است شده عین صلاح و تدبیر و بیگ لایک و قس علی …!
حتماً در جریان هستید که بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش بابت سوخت مصرفی به نزدیک هزار میلیارد تومان رسیده و در مواقعی منجر به قطع سوخت‌رسانی به ایرلاین‌ها شده است. سال گذشته بود که وزارت نفت دستور قطع سوخت‌رسانی را صادر کرد و پروازهای داخلی و خارجی با تأخیر‌های چند ساعته مواجه شدند. در نهایت مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی پول سوخت خود را مانند اتومبیل‌ها پرداخت کنند و به آینده موکول نکنند. با توجه به کمبود نقدینگی ایرلاین‌ها برای پرداخت پول سوخت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت پول ناگزیر به ارتباط و توافقنامه‌ها شدند اما بازهم مشکل را برطرف نکرد و نهایت کار به اولتیماتوم‌ها رسید.به تازگی هم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدون مشورت با ایرلاین‌ها مهلت زمانی برای کارتی کردن بهای سوخت هواپیما هنگام سوخت‌گیری و پرداخت لحظه‌ای تعیین کرده است.( روزنامه جوان)
هر چند با این رویه و حرمت نگه نداشتن افاضات ما در سطح کلان علی الاصول حقیر باید عطای نوشتن را در این ستون را به لقای آن می بخشیدیم اما چه کنیم که وظیفه شناسی مانع از نیکی کردن و در دجله انداختن نمی شود و کما فی السابق به ارائه رهنمود های مدبرانه ادامه می دهیم. یکی از معضلات و گرفتاری های صنعت هواپیمایی مشکل تاممین هزینه سوخت و آلودگی هوا است. ما قصد داریم با حلمه توامان به این دو گرفتاری هر دو را با هم حل و فصل کنیم. به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و کمک به داشتن هوای پاک و سالم و حل مشکل هزینه بالای سوخت هواپیما پیشنهاد می شود تعدادی از هواپیما های کشور را گاز سوز کنیم . خرجش چهار تا مخزن است که در قسمت بار جا ساز می کنیم و از مسافران می خواهیم بار بیشتری با خود به داخل هواپیما ببرند و زیر پایشان بگذارند. در صورتی که طرح خوب جواب دادیم به میتسوبیشی، بمابرد ایر، بوئینگ، ایرباس و سایر شرکت های هواپیما سازی هم سفارش می کنیم هواپیما های ما را پایه گاز سوز طراحی کنند. با این رویکرد هم مشکل هزینه سوخت حل می شود؛ هم آلودگی هوا و هم ممکن است در قیمت بلیط ها تغییری حاصل شود. فقط دوستان خلبان عنایت داشته باشند موقع استارت، تیک آف و لندینگ سیستم روی بنزین باشد و در زمان سوئیچ کردن از گاز به بنزین و بالعکس حتماً پایشان را روی کلاچ نگه دارند تا هواپیما لرزش اضافی پیدا نکند! در ضمن کمک خلبانان محترم به خاطر داشته بانشد که موتور گاز سوز از موتور بنزینی داغ تر است. بنابراین موقع تعویض آب رادیات هواپیما بیشتر مراقب باشند! سفر بی خطر…
منتشر شده در پایگاه خبری گلستان ما

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر