menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمدحسین شهریار

طنز در اشعار شهریار در حوزه هنری آذربایجان غربی بررسی شد

« طنز در اشعار شهریار » در محفل طنز حوزه هنری آذربایجان غربی بررسی شد.

موضوع « طنز در اشعار شهریار» روز گذشته در برنامه ماهانه محفل طنز حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور «سعید سلیمان پور» پرچمی از طنزپردازان شهرستان ارومیه نقد و بررسی شد.

سعید سلیمان پور در این برنامه با اشاره به اشعار و شاهکارهای ادبی محمدحسین شهریار در قالب های مختلف شعر با موضوع های اجتماعی ، عاطفی و دینی گفت : شهریار در سرودن اشعار طنز بخصوص موضوع های اجتماعی از اساتید برتر زمان خود بود که این طنزها در اثر معروف «حیدربابایه سلام» هم به شکلی لطیف نمود پیدا کرده است.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این مراسم طی سخنانی اشعار طنزشهریار را در سه بخش سیاسی ، اجتماعی و خانوادگی در زبانهای ترکی و فارسی بررسی کرد.

مصطفی قلی زاده علیار با اشاره به شاهکار ادبی حیدر بابایه سلام شهریار اظهار داشت : محمد حسین شهریار در حیدربابایه سلام بیش از ۲۰ بند شعر طنز آمیز با موضوع اجتماعی دارد که برخی از آنها بسیار مشهور و زبانزد عام و خاص هستند.

قلیزاده علیار افزود : اشعار طنزسیاسی و اجتماعی شهریار در ادبیات معاصر ایران از جایگاه والایی برخوردارند که قطعه « یار اجنبی» نمونه ای از این آثار هستند.

محفل طنز حوزه هنری آذربایجان غربی از برنامه‌های ماهانه واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی است که اولین شنبه هر ماه به مدیریت سعید سلیمانپور در سالن شیخ صفی الدین ارموی شهرستان ارومیه برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر