menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جلال سمیعی در محفل در حلقه رندان

حوزه هنری یکه‌ تاز عرصه طنز فاخر و استاندارد کشور است

جلال سمیعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری : حوزه هنری یکه‌تاز عرصه طنز فاخر و استاندارد کشور است.

جلال سمیعی طنزپرداز گفت: متاسفانه در عرصه طنز فقط حوزه هنری را داریم و تقریبا مراکز دیگر هیچ توجهی به طنز ندارند و همین مسئله، حوزه هنری را یکه‌تاز عرصه طنز فاخر و استاندارد کشور می‌کند.

وضعیت طنز امروز کشور

به گزارش شیرین طنز، جلال سمیعی نویسنده کتاب و طنزپرداز در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره وضعیت طنز امروز کشور گفت: من احساس می‌کنم که طنز امروز نسبت به گذشته بهتر شده است، علتش هم این است که این روزها صحبت‌های جدی‌تری درباره اصول طنز و چارچوب کلی یک طنز فاخر به شکل کاملا حرفه ای بیان می‌شود، علتش را هم باید تلاش رسانه‌ها برای معرفی طنز واقعی عنوان کرد.

موضوع طنز در یک لایه بالاتر و در نگاه منتقدان حرفه ای طرح شده است و همین مسئله می‌تواند حال طنز را بهتر از گذشته رو به بهبودی ببرد.

وی ادامه داد: هر رسانه کارکرد خودش را دارد و هر نوع محتوا و محصولی نیز مخاطب خاص خود را دارد، اگر در ژانری عده‌ای تولیدات را مبتذل می‌دانند و آن را سطح پایین قلمداد می‌کنند، باید به‌دنبال راهکاری بود که اثری خلق شود و از نظر کیفی بتواند مخاطبین را با همان شرایط جذب کند، ولی به جای ابتذال شاهد یک طنز مطلوب و استاندارد باشیم.

هر محصول حال و هوای خودش را دارد، در سینما چنین موضوعاتی زیاد طرح می‌شود، اگر یک فیلمی تولید می‌شود که از نظر عده ای طنزش فاخر نیست یا اصلا طنز نیست، باید این بُعد را هم ببینیم که مردم پول می‌دهند آن را می‌بینند و پرفروش هم می‌شود؛ هرچند خودم هیچ گاه به سالن‌هایی که چنین فیلم‌هایی پخش می‌شود نرفته ام، اما اعتقاد دارم اگر امروز جایگزینی نداریم پس باید به فکر تولید باشیم و تنها به ایراد و عیب‌گرفتن بسنده نکنیم.

سمیعی به حوزه هنری اشاره کرد و درباره آن گفت:

یکی از نهادهایی که به شکل جدی طنز را پیگیری می‌کند، حوزه هنری است. نزدیک به ۱۸ سال است که برنامه «در حلقه رندان» را سر می‌زنم.

محفلی که در آن استعدادهای زیادی کشف شدند و رشد کردند و امروز حوزه هنری از این لحاظ پیشتاز است، جزو تنها نهادهای رسمی است که دفتر طنز دارد و به شکل جدی طنز را پیگیری می‌کند.

برکات این چنین محافل در کنار حضور و شعرخوانی و طنزخوانی، دیدار طنزپردازان است. کسانی که می‌آیند باهم دیدار می‌کنند، کتاب معرفی می‌کنند و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

این دیدارها سبب رشد و ارتقاء دانش طنزپردازان می‌شود. بسیاری از جوانان با حضور در این محفل توانستند در حیطه طنز موفقیت‌هایی کسب کنند.

متاسفانه در این رشته فقط حوزه هنری را داریم و تقریبا مراکز دیگر هیچ توجهی به طنز ندارند و همین مسئله، حوزه هنری را یکه‌تاز عرصه طنز فاخر و استاندارد کشور می‌کند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر