menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شاهنامه آخرش خوش است

احمد عربلو خاطرات انقلاب را با زبان طنز برای نوجوانان بازگو می کند

مجموعه داستانی از احمد عربلو با عنوان «شاهنامه آخرش خوش است» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه ۱۰ داستان از احمد عربلو با عنوان «شاهنامه آخرش خوش است» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

حوادث این مجموعه داستان، پیرامون روزهایی است که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی می‌شود. شخصیت اصلی این داستان‌ها، یک پسر نوجوان است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد و مخاطب با خواندن این کتاب، حوادث و رویدادهای انقلاب را می‌شناسد.

این کتاب مجموعه داستان کوتاه با موضوع انقلاب است و شخصیت های داستان اغلب نوجوان هستند.

عربلو برای نگارش این کتاب به سراغ خاطرات بسیاری از انقلابیون رفته و در نوشتن این داستانها سعی کرده است از عنصر طنز استفاده کند و به وسیله طنز بر جذابیت این موضوعات افزوده تا برای مخاطب نوجوان جذاب و قابل فهم باشد.

هدف نهایی کتاب آشنایی با اتفاقات دوران انقلاب اسلامی برای نوجوانان است. این مجموعه داستان در قالب ۱۰ داستان برای مخاطب نوجوان با تصویرگری های ساده و متن هایی که پیچیدگی ندارد، طراحی شده است تا وقایع انقلاب اسلامی و اتفاقات آن را با زبان طنز برای این گروه سنی بازگو کند.

سوژه‌های بسیار ناب و بکری در اتفاقات انقلاب اسلامی وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است. نویسنده سعی کرده است در کتاب «شاهنامه آخرش خوش است» به سراغ آن موضوعات برود. عنوان این مجموعه از نام یکی از داستان‌ها گرفته شده است. حوادث این مجموعه داستان، درباره روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است و شخصیت اصلی این داستان‌ها، یک پسر نوجوان است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد و مخاطب با خواندن این کتاب، حوادث و رویدادهای انقلاب را می‌شناسد.

نویسنده با استفاده از خاطرات دوره نوجوانی خود و با الهام از وقایع ‌سالیان گذشته زندگی، اتفاقات و رخدادهایی تجربه شده را دستمایه خلق داستان های طنز قرار داده است. داستان های مجموعه «شاهنامه آخرش خوش است»، کشش و جذابیت بسیاری برای مخاطب سنی نوجوان دارد، اما در این میان، داستانهای “شاه در شاهنامه”، “مردی که می‌خندید” و “یک روز خیس” ارزش فنی و تکنیکی بیشتری دارند. نویسنده با خلق طنز موقعیت، موفق شده است مخاطب را به خوانش اثر علاقمند کند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر