menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

«هزار داستان» طنز از عربلو برای نوجوانان در راه است

احمد عربلو از تولید و بازآفرینی مجموعه‌ای از جک‌ها، لبخندها و لطیفه‌های کهن ایرانی برای نوجوانان با عنوان «هزارداستان» خبر داد.

احمد عربلو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش توضیح داد: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری و تالیف مجموعه‌ای از جک‌ها، لبخندها و لطیفه‌های کهن ایرانی هستم که آنها را به‌صورت داستانک بازآفرینی می‌کنم.

این نویسنده توضیح داد: این مجموعه باعنوان «هزار داستان» شامل هزار داستانک می‌شود که در قالب مجموعه‌ای طنز برای گروه سنی نوجوان ارایه می‌شود. تابحال ۴۰۰ داستانک را نوشته و بازآفرینی کرده‌ام.

وی افزود: تابه حال چنین کاری در چنین حجمی در کشور ما انجام نشده است و ازجمله آثار ماندگاری خواهد شد که هم برای نوجوانان هم برای بزرگسالان جذابیت دارد.

احمد عربلو

احمد عربلو

عربلو درباره دلیل بازآفرینی این مجموعه توضیح داد: کودکان و نوجوانان ما نیاز به مواد خواندنی طنز دارند. از سویی بعضی از جوک‌ها و لطیفه‌ها به‌شکلی است که مناسب سن بچه‌ها نیست و نیاز به پالایش دارد. من در این مجموعه از جوک‌ها و لطیفه‌های جدید و قدیمی استفاده کرده‌ام و آنهایی که از محتوای خوبی برخوردار نبودند را بعد از پالایش و ویرایش در قالب داستان منتشر کرده‌ام.

این نویسنده بیان کرد: بازآفرینی این مجموعه نیاز به استفاده و مطالعه منابع مختلفی دارد و به همین دلیل آثار زیادی را در این زمینه مطالعه کرده‌ام و فکر می‌کنم اتمام این مجموعه مدتی به طول بیانجامد.

احمد عربلو سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد و تحصیلاتش را تا پایان دوره کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دنبال کرد. «هفتمین ازدواج سرهنگ» ، «افسانه قهرمانی‌های من»، «سوار بر خر مراد»، «شاه ماردوش و سه داستان دیگر» و «داستانی که تمام نمی‌شود» برخی ازآثار این نویسنده هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر