menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسکناس پول

طنز : بانک خودروسازان!

وحید حاج سعیدی

صنعت خودروسازی در ایران را می توان یکی از عجیب و غریب ترین صنایع دنیا قلمداد کرد تا جایی که عده ای معتقدند این صنعت ظرفیت جابجایی با یکی از عجایب هفت گانه دنیا را داراست!
در حالیکه امروزه هیچ کدام از صنایع بزرگ خودروسازی در دنیا با ارائه به روز ترین و مناسب ترین خودروها، توان پیش فروش خودروهای تولیدی خود را ندارند، در این صنعت بیش از ۶ میلیون نفر برای پیش خرید خودرویی به سایت ثبت نام هجوم می آورند که سالانه چندین هزار نفر از شهروندان را یک تنه راهی قبرستان و بیمارستان می کند و در محافل عمومی گلاب به رویتان از آن به فرغون یا لگن یاد می شود!
یا در مدل دیگری از ثبت نام که یادآور محصولات شرکت مفخم لپ لپ است، خریداران بدون آگاهی قیمت قطعی، نوع خودرو، رنگ خودرو، زمان تحویل و … ملزم به پیش خرید می شوند که این امر نیز باعث حیرت کارشناسان فروش اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی شده است.
از قرار گرفتن زه بدنه خودرو در لیست آپشن، ۱۱ هزار کارگر مازاد سایپا، بنگاه داری و ساخت و ساز و خدمات منحصر به فرد پس از فروش و سایر اقدامات سوفسطایی این دو شرکت فاکتور بگیریم در می یابیم این دوستان برای کسب درآمد بیشتر و پرداخت حقوق و پاداش نجومی به مدیران و تامین حقوق و مزایای کارگران مازاد خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و دائم قیمت محصولات را افزایش می دهند. بی تعارف زور شورای رفاقت ببخشید شورای رقابت ، سازمان حقوق مصرف کننده و تولید کننده و وزارت صمت به آنها نمی رسد.
از سویی مردم نیز به خودرو نیاز دارند و نمی توان با فرمول علی کریمی و پرویز پرستویی هر روز کمپین تشکیل داد و محصولات صفر خودرویی را تحریم کرد یا موتور سوار شد و قس علی هذا…. فلذا به منظور جلوگیری از شکل گیری مدل های عجیب و غریب پیش فروش خودرو، جلوگیری از ساخت ماشین های بی کیفیت و کشت و کشتار بیشتر مردم و سایر حوادث غیر مترقبه ، پیشنهاد می شود مجوز تاسیس یک بانک یا موسسه مالی بزرگ به این دو شرکت اعطا شود و مردم به جای پیش خرید خودرو، وجوه خود را در این بانک سپرده گذاری کنند. بدون شک اکثر افرادی که برای ثبت نام پراید به سایت مراجعه کردند قصد استفاده شخصی از این خودرو را نداشتند و برای خرید و فروش اقدام به مراجعه به سایت نموده بودند. قطعاً اگر سود مناسبی در این بانک به سپرده گذاران اعطا شود، با استقبال چند میلیون نفری همراه خواهد شد. حتی می توان اعلام کرد سپرده گذاران می توانند به جای سود سپرده، خودرو دریافت کنند که در این صورت نقدینگی در جامعه به ۵۰ سال باز می گردد!
در حال حاضر بیش از ۱۴۸۰ هزار میلیارد تومان سپرده در بانک های کشور وجود دارد که اگر ۱۰ درصد از سپرده ها به بانک خودروسازان منتقل شود، تمام مشکلات عدیده این شرکت در پر کردن چاله چوله ها حل می شود و شاید عزیزان برای بالا بردن کیفیت تولیدات، خروج زه از آپشن، حذف گمرک از خودروهای وارداتی، نصب کیسه هوا و … قدم های اساسی برداشتند. اصلاً خدا را چه دیدید ممکن است با مزه کردن بانکداری در زیر زبان شان، دست از سر خودروسازی مملکت بردارند و واردات خودرو آزاد شود!
فقط مسئولان بانک مرکزی در جریان باشند اگر چند صباح دیگر این دو شرکت درخواست کردند که سیستم بانکی باید در انحصار ما باشد، تعجب نکنند چرا که سیستم گوارش و ذائقه این دوستان بر مبنای انحصار تنظیم شده است و کلاً نسبت به داشتن رقیب حساس هستند! از ما گفتن بود…

منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر