menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسین پورقلی

«ضرب الاجل» طنزپرداز فاروجی به چاپ ۲ رسید/ نفر اول قندپهلو

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت: کتاب «ضرب الاجل» مجموعه شعر «حسین پورقلی یامی» از شاعران طنز پرداز شهرستان به چاپ دوم رسید.

به گزارش شیرین طنز، «حسن رضوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: «ضرب الاجل» دومین مجموعه شعر حسین پور قلی شاعر و طنز پرداز جوان شهرستان با درون مایه عشق و اجتماع است که توانسته با مخاطب امروز همراه شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت: حسین پورقلی در کارنامه خود، مقام اول ششمین دوره رقابت های قند پهلو، برگزیده شعر آئینی خراسان شمالی، مقام سوم شعر انتظار کشور و مقام اول شعر دانشگاه های خراسان رضوی را دارد.

«حسین پورقلی» را از زبان خودش بشناسید

همین قدر بگویم که حسین پورقلی متولد ۱۳۷۱ در خانواده ای از اهالی روستای یام از توابع فاروج هستم، دوره کارشناسی تحصیلم را در نیشابور و در رشته ادبیات گذرانده ام.

این شاعر در پاسخ به این سوال که چگونه به سمت شعر گرایش پیدا کرد؟ گفت: تا پیش از نوروز ۹۰، دست به قلم می شدم اما پیگیری جدی نداشتم تا اینکه در نوروز ۹۰ به پیشنهاد یکی از دوستان که کلاسیک سرا هم بود پا به انجمن شعر نیشابور گذاشتم و اصول شعر کلاسیک را در این انجمن آموختم و در انجمن شعر فاروج این یادگیری تکمیل شد.

وی افزود: اگر بشود اسمم را گذاشت شاعر، شاعر طبع آزمایی هستم که در قالب های کلاسیک، سپید، نیمایی شعر سروده و حتی به کاریکلماتور و هایکو هم روی آورده ام.

شیرین طنز را در اینستاگرام دنبال کنید

فاروج کجاست؟

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ویکی پدیا، فاروج از شهرهای استان خراسان شمالی است و مرکز شهرستان فاروج این استان است. این شهر به پایتخت آجیل ایران معروف است. این شهر دروازه ورودی خراسان شمالی محسوب می‌شود و با وجود این که خود در ناحیه ای کوهستانی قرار گرفته؛ اما شهر فاروج، مرکز آن در دشتی هموار و قابل کشت و کار مستقر شده‌است.

فاروج در حد فاصل بین شیروان و قوچان واقع شده؛ شهری کنار جاده ای که در سال‌های اخیر اقتصاد آن نیز تا حد زیادی به عبور مسافران و زائران حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام گره خورده ‌است؛ چرا که گر چه در سالیان گذشته کشاورزی و دامداری شغل غالب اهالی شهرستان فاروج محسوب می‌شد اما اکنون فروشندگی و تأمین نیاز خدماتی رفاهی مسافران دم دست‌ترین شغلی است که می‌شود در فاروج جستجو کرد.

در ادامه شعرخوانی حسین پورقلی در برنامه قندپهلو را می‌بینید :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر