menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهرداد صدقی

دو کتاب طنز از مهرداد صدقی آماده انتشار است

مهرداد صدقی، طنزپرداز از آماده انتشار بودن دو اثر طنز «قصه‌های بجنورد» و «میرزا ربات» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، وی افزود: داستان‌های قصه‌های بجنورد در خراسان شمالی اتفاق افتاده و موقعیت طنزآمیز و شیرینی را در بردارد.
صدقی از کتاب جدیدش با عنوان تعلیمات غیراجتماعی گفت: این کتاب برگرفته از کتاب تعلیمات اجتماعی دوران تحصیل است که آن را با نگاه طنزآمیزی با توجه حوزه‌های اجتماعی مورد بررسی قرارداده ام این کتاب به اتمام رسیده ولی هنوز آن را به ناشری نسپرده‌ام.
وی همچنین از کتاب دیگری با عنوان میرزا ربات گفت: این کتاب داستانی طنز درباره یک ربات ایرانی با نام میرزا ربات است که در یک فضای فانتزی روایت می‌شود.
وی افزود: داستان ازاین‌ قرار است که حاج نصرت صاحب رباتی با نام میرزا ربات است که با ربات‌‌های معمولی فرق می‌کند میرزا ربات کارهای حاج نصرت را انجام می‌دهد با این تفاوت که میرزا ربات خصلت‌ها و عادات ما ایرانی‌ها را هم دارد.

مهرداد صدقی 2

صدقی گفت: قصه میرزا ربات ادامه پیدا می‌کند تا اینکه سروکله یک ربات چینی پیدا می‌شود و جای او را می‌گیرد و حاج نصرت، میرزا ربات را از خانه بیرون می‌اندازد و میرزا ربات آواره خیابان‌ها می‌شود.
این نویسنده طنزپرداز اظهار داشت: میرزا ربات تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن ربات چینی را از خانه بیرون کند و خودش به خانه برگردد و همین باعث به وجود آوردن لحظات طنز و خواندنی می‌شود.
وی افزود: در این کتاب سعی کرده‌ام درعین‌حال که لحظات خوشی را برای خواننده فراهم کنم، گریزی هم به موضوع کالاهای چینی و اجناس وارداتی داشته باشم و درعین‌حال با نگاه طنز کالاهای بی‌کیفیت داخلی را هم به چالش کشیده‌ام.
گفتنی است کتاب «آب‌نبات هل دار» از همین نویسنده نیز به چاپ سوم رسیده است. داستان این کتاب در جغرافیای خراسان شمالی روی می‌دهد که از زبان کودکی بجنوردی روایت شده است.
«آب‌نبات هل دار» برنده چهاردهمین جشنواره ادبیات شهید حبیب غنی پور و کتاب سال خراسان شمالی شده و همچنین در زمان انتشارش نامزد کتاب فصل شده بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر