menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کارگاه طنز-صدقی

چاپ دوم مجموعه طنز “نقطه ته خط” مهرداد صدقی

«نقطه ته خط» اولین مجموعه طنز مهرداد صدقی است که با مقدمه رویا صدر به زودی به دومین چاپ خود می‌رسد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از سوره مهر، این اثر گردآوری طنز‌هایی است که در نشریه‌های گل‌آقا، هفته‌نامه‌ سلامت، سپید منتشر شده بودند.

رویا صدر، نویسنده و پژوهشگر عرصه طنز در مقدمه کتاب می‌نویسد: به مهرداد صدقی بگویید راجع به یک سوژه پرت طنز بنویسد و ببینید چگونه اثری خواندنی می‌آفریند… این توانایی از سویی حاصل پویایی و دینامیزم ذهنی اوست که لازمه آفرینش اثر طنز قابل اعتنا و ماندگار است و از سوی دیگر، برخاسته از وسواسی است که صدقی برای آفرینش قالب نو و نگرش به سوژه از زاویه ای نو و بدیع دارد. صدقی طنز را جدی می گیرد و این امر آثارش را علیرغم فراز و نشیب‌هایی که پیامد جستجوگری و آزمایشگری اوست، خواندنی کرده است.

نقطه ته خط

مهرداد صدقی درباره کتاب معتقد است: در هفت جشنواره‌ سراسری رتبه‌ اول، در دو جشنواره مقام دوم و در سه جشنواره مقام سوم را به دست آوردم که مطالب ارائه‌شده در این جشنواره‌ها نیز در کتاب «نقطه ته خط» آورده شده است. همچنین بخشی هم طنزهایی است که در جشنواره‌ای مطرح نشده‌اند. سعی کردم متن‌هایی را برگزینم که خیلی تکراری نباشد.

خرید کتاب نقطه ته خط اثر مهرداد صدقی از دیجی کالا با تخفیف ویژه

صدقی در ادامه هدف از گردآوری این مجموعه را ارائه طنز فاخر عنوان می کند و می‌گوید: سعی کردم مطالبی در این کتاب بگنجانم که با مرور زمان هیچگاه غبار کهنگی بر آن ننشسته و تازگی خود را همواره برای مخاطب هر دوران داشته باشد. وی در ادامه درباره نوشتن طنز نیز اینگونه توضیح می دهد: من در هر زمینه ای که بخواهم مطلب طنز بنویسم سعی می‌کنم جست و جو و تلاش کنم که با چه زبانی می توان در مورد یک موضوع نوشت که تاثیرگذار باشد. مثلا در رابطه با آلودگی هوا می روم دقیقا سراغ آن بخشی که با آلودگی رابطه مستقیم دارد.

«نقطه ته خط» تولید دفتر طنز حوزه هنری است که در قطع رقعی و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه بزودی توسط سوره مهر منتشر خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر