menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رونمایی سبیل شاه عباس

در مراسمی از «سبیل شاه عباس» رونمایی می شود

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «سبیل شاه عباس» نوشته مجید شفیعی در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، مجید شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «سبیل شاه عباس» از سوی نشر خطخطی خبر داد و افزود: این کتاب، دو داستان طنز به نام‌های «سبیل شاه عباس» و «شهری با یک ساندویچ بزرگ» را دربرمی گیرد که برای نوجوانان نوشته ‌شده است.

نویسنده کتاب «سبیل شاه عباس» در پاسخ به این که چرا از قالب طنز برای نوشتن این دو داستان استفاده کرده گفت: یک سری آثار هنری و ادبی بر شانه کارهای پیش از خود ایستاده اند. برای مثال ما حکایت های بسیار درباره شاه عباس و شب گردی ها و ازدواج های متعددش شنیده ایم. همچنین حکایت هایی از زبان مردم و دهان به دهان به گوش ما رسیده که شاه عباس، لباس مبدل می‌پوشیده و به میان مردم می رفته و درباره خود و شیوه حکومت‌داری‌اش از آنها می‌پرسیده؛ این روایت‌ها درشمار تاریخ شفاهی ما به حساب می‌آید؛ من همه این داستان ها را مرور کرده و نگاهی طنزآلود به آن داشته ام.

شفیعی به ضرورت داشتن نگاه و زاویه دیدی تازه اشاره و بیان کرد: همه قصه ها، قبلا گفته شده و داستان تازه ای وجود ندارد آنچه تازگی دارد زاویه نگاه و چگونگی پرداخت ماست. من در این کتاب به روایت طنزآمیز قصه‌ها و حکایت‌های مرتبط با شاه عباس پرداخته و گفته‌ام کهچگونه شیوه حکومت داری و روح حاکم بر زمان، او را به سمت دیکتاتوری می برد و تنها یک «سبیل» از او باقی می ماند که درپی جاودانگی است.

این نویسنده کودک و نوجوان به قابلیت ها و جذابیت های زبان طنز اشاره و بیان کرد: در داستان «شهری با یک ساندویچ بزرگ» هم که یکی دیگر از داستان‌های «سبیل شاه عباس» است، همین نگاه طنزآلود و همین میل به جاودانگی وجود دارد. چرا که به باور من، طنز قابلیت بالایی در جذب مخاطب دارد و همه گروه های سنی با طنز ارتباط برقرار می کنند.

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «سبیل شاه عباس» ساعت ۱۸:۳۰ پنج‌شنبه (۱۸ مرداد ۱۳۹۷) در باغ کتاب تهران واقع در اتوبان حقانی برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر