menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمدرضا دوست محمدی

داستان‌های طنز تاریخی من و باباشاهم

مجموعه داستان‌های طنز تاریخی «من و باباشاهم» منتشر شد. این مجموعه را احسان ناظم بکایی نوشته و تصویرسازی آن را هم محمدرضا دوست‌محمدی انجام داده است. این کتاب ۱۸۰ صفحه‌ای به روابط پدران و پسران سلسله‌های ایرانی در طول تاریخ نگاهی طنز دارد و توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده است.

به گزارش شیرین طنز به نقل از خبرآنلاین، «من و باباشاهم» شامل ۲۴ داستان کوتاه طنز است که به ترتیب سیر تاریخ ایران مرتب شده و در ابتدای هر بخش هم کاریکاتوری مرتبط با آن به تصویر کشیده شده است.

به گفته نویسنده، داستان‌های این کتاب با وجود نگاه طنز، دارای سند و مدرک تاریخی است و با این نام‌ها همراه است:

«سونوگرافی دکتر محمود»، «سنجاق‌سازی چنگیز و پسران به غیر از پسر بزرگه»، «بیا این کله رو بکن»، «مگر قند هم هار می‌شود؟» و … . بخش‌هایی از این مجموعه سال گذشته در قالب پاورقی «قصه‌های من و بابام» در نشریه «دانستنیها» منتشر شده است.

من و باباشاهم

ناظم بکایی در مقدمه اولین کتابش نوشته است: «نگاه طنز به تاریخ؟ خیلی از عاشقان سینه‌چاک تاریخ ترجیح می‌دهند چشمی را که این‌جور نگاه می‌کند از کاسه دربیاورند و در زباله‌دان تاریخ بیاندازند. بنابراین چشمان نویسنده سطور پیش رو و همین‌طور شما خوانندگان عزیز در آستانه درآمدن از چشمخانه مبارکه است. با این وضع که خیلی‌ها از تاریخ گریزانند و نگاهی سخت و سفت به سلسله‌ها و آدم‌های ساکن در تاریخ دارند این‌که بتوان با نگاهی طنازانه، ساده و نمکین سراغ این موضوعات رفت و آن‌ها را خواندنی کرد، به درآمدن چشم می‌ارزد. نگاهی شل که طعم شیرینی بدهد. شاید اگر در دبستان و راهنمایی هم تاریخ را با طنز قاطی می‌کردند و شیرین می‌شد ما هم مثل بچه آدم می‌نشستیم و آن را با لذت می‌خوردیم و لازم نبود با ضرب و زور و تلخی آن‌ها را در حلق‌مان بریزند…»

«من و باباشاهم» با قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر