menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حکایات ملانصرالدین نوشته احمد عربلو

«حکایات ملانصرالدین» برای بچه‌های خوب ایران به چاپ دوم رسید

چاپ جلدهای اول و دوم مجموعه «حکایات ملانصرالدین» نوشته احمد عربلو توسط انتشارات سوره مهر منتشر و عرضه شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از انتشارات سوره مهر، چاپ دوم مجموعه دو جلدی «حکایات ملانصرالدین» نوشته احمد عربلو به صورت کمیک استریپ با تصویرگری سعید رزاقی توسط انتشارات سوره مهر برای نوجوانان منتشر و به بازار نشر عرضه شده است.

ملانصرالدین یکی از شخصیت‌های ادبیات عامه است. شهرت او جهانی است؛ تا جایی که بعضی از کشورها او را با نام‌های مختلف متعلق به خود می‌دانند. بعضی‌ها عقیده دارند او اصلا وجود نداشته و بعضی وقت‌ها که مردم از دست ظلم و ستم پادشاهان و فرمانروایان ظالم خسته شده‌اند، لطیفه‌هایی با نام او ساخته‌اند تا از این طریق از حاکمان ظالم انتقاد کنند. اما تاریخ ادبیات ایران از وجود چنین شخصیتی خبر می‌دهد.

ملانصرالدین لطیفه‌های بسیار شیرین دارد. او با رفتار و گفتار طنزآمیز و خنده‌دارش در ظاهر این و آن را دست می‌اندازد، اما در واقع با این کارش قصد دفاع از حق انسان‌ها و ارزش‌های انسانی را دارد.

احمد عربلو در این‌دو کتاب، چند حکایت از ملانصرالدین که از شخصیت‌های طنز مهم تاریخ ایران است را به صورت کمیک در این کتاب آورده است.

عربلو پیش از این، مجموعه چندجلدی پهلوانان را با همکاری همین‌نشر برای کودکان منتشر کرده بود.

چاپ دوم دو کتاب «حکایات ملانصرالدین» با ۲۰ صفحه، شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

خرید کتاب های احمد عربلو از دیجی کالا

احمد عربلو کیست؟

دوم فروردین‌ماه ۱۳۸۹، مصادف با سالروز تولد احمد عربلو (۱۳۴۴)، نویسنده و داستان‌نویس در حوزه‌های کودک و نوجوان و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

او حدود ۱۷ سال سردبیر مجله رشد نوجوان بوده است و تاکنون با صدا و سیما و نشریات مختلفی همکاری داشته است. کتاب‌های زیادی تاکنون به قلم احمد عربلو در حوزه‌های کودک و نوجوان و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منتشر شده‌اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر