menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل طنز نقد خند

اولین محفل طنز نقدخند در دانشگاه کردستان برگزار شد

اولین محفل طنز سیاسی با عنوان “نقدخند” به همت جامعه اسلامی و با حصور دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محفل طنز سیاسی با حضور محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، حمیدرضا موذن‌زاده از کمدین‌های مطرح کشور به خاطره‌گویی و محمدحسین مهدویان از شاعران طنزپرداز کشور در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

بازگوکردن خیانت‌های رضاشاه توسط عبدخدایی و شعرخوانی محمدحسین مهدویان از شاعران مطرح کشور از برنامه‌های این محفل سیاسی بود.

در ابتدای این مراسم، محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: قانون یعنی قرارداد و قراردادی قابل احترام و اجرا است که اکثریت جامعه آن را بپذیرند.

وی افزود: اگر اکثریت جامعه قرارداد و قانونی را نپذیرند آن قانون از اعتبار ساقط است.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: اینکه صاحبان قدرت برای مردم قانون وضع کنند اشتباه است بلکه باید حکومت‌ها باید منبعث از ملت‌ها باشند در واقع هر حکومتی که منبعث از ملت نباشد از درجه اعتبار ساقط است.

وی ادامه داد: حال آیا رضاخان با رای مردم روی کار آمد یا با کودتا؟ چرا مردم ایران آن روزها از کودتای رضاخان استقبال کردند اما همان مردم سال‌ها بعد برای رفتنش جشن گرفتند.

عبدخدایی تصریح کرد: علت آن بود که ما ملتی کثیرالقوم هستیم اما رضاخان این را درک نکرد و در هر قومی افرادی که داعیه استقلال قوم خود را داشتند، کشت.

وی گفت: در واقع میرزاکوچک خان را که داعیه استقلال گیلان را داشت سربرید، شیخ محمد خیابانی که داعیه آزادی آذربایجان را داشت، کشت، سردار نظرتان که معتقد بود بلوچستان مستقل است را کشت و …علت تمام اینکارها این بود که رضاخان یک ناسیونالیسم ایرانی و یک دیکتاتور بود که اعتقاد داشت زبان فارسی فوق زبان‌هاست و نژاد خود را نژاد برتر می‌دانست.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: حاصل دیکتاتوری رضاخان و جهل وی از شرایط بین‌الملل و منطقه چیزی جز ننگین‌ترین قرارداد نفت و قرارداد دادرسی نبود چیزی جز قحطی و گرسنگی مردم‌ نبود.

در ادامه این مراسم حمیدرضا موذن‌زاده از کمدین‌های جوان و مطرح کشور با استندآپ‌های زیبا حاضرین را به خنده و وجد آورد.

همچنین محمدحسین مهدویان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر