menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انیمیشن رستم و زکریا علیه کرونا

انیمیشن «رستم و زکریا علیه کرونا» منتشر شد+فیلم

جمال رحمتی از کارتونیست‌های کشور، انیمیشن ۲ دقیقه‌ای تحت عنوان «رستم و زکریا علیه کرونا» ساخته و منتشر کرده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، «جمال رحمتی» کاریکاتوریست و داور بخش کارتون دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انیمیشنی با موضوع ویروس کرونا ساخته و منتشر کرده است.

این انیمیشن با عنوان کلی «هفت خوان کرونایی» ، روایتی طنزگونه از نحوه مواجهه رستم پهلوان افسانه‌ای شاهنامه با ویروس کرونا است که نخستین خوان آن «رستم و زکریا علیه کرونا» نام دارد. در این انیمیشن، رستم به کمک زکریای رازی، کاشف الکل به نبرد با ویروس کرونا می‌رود.

رحمتی درباره انیمیشن «هفت خوان کرونایی» گفته است: این انیمیشن‌ها در ۷ قسمت ساخته می‌شود و موضوع اصلی آن مبارزه با کروناست. هدف ما در ساخت این انیمیشن‌ها روحیه‌بخشی به مردم در این روزهای سخت است.

او درباره تکنیک ساخت این انیمیشن‌ها توضیح داده: تکنیک اجرا «کات اوت» است و کاراکترها فانتزی و فضاها برگرفته از مینیاتور ایرانی است.

محمدرضا صولتی صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشته است.

رحمتی فارغ‌التحصیل رشتهٔ گرافیک از دانشگده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانسش را هم در زمینه انیمیشن از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر اخذ کرده‌است.

او سابقه همکاری به عنوان کاریکاتوریست با روزنامه‌ها و مجلات دنیای تصویر، همشهری، شرق، توانا، ایران، زن، زنان فردا، روز هفتم، عصر آزادگان، جامعه، توس و نشاط و بسیاری نشریات دیگر را دارد، و او دبیر سرویس کاریکاتور و کارتون نشریات معتبری همچون شرق، هم میهن، مجلات همشهری و… به عهده داشته و در حال حاضر هم دبیر سرویس طرح روزنامه اعتماد است.

جمال رحمتی دارنده ۲۶ جایزه بین‌المللی از جمله ۶ جایزه اول جهانی است. او مدرس دانشگاه است و تا کنون کارگردانی چند فیلم کوتاه داستانی را نیز تجربه کرده‌است. (ویکی پدیا)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر