menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گوله نمک

استقبال چشمگیر مردم اصفهان از شب شعر طنز گوله نمک

طنزپرداز برجسته کشور گفت: استقبال زیاد مردم از شعرهای طنز حاکی از نیاز درونی آنان به تبسم روحی و شادی و لبخند است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

به گزارش شیرین طنز، رضا رفیع در حاشیه سفر خود به اصفهان به منظور اجرای جشنواره شب شعر طنز «گوله‌نمک»، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ضرورت استفاده از طنز در حوزه فرهنگ‌سازی اخلاقی و اجتماعی نکته‌ای کاملا روشن و مبرهن است که نیاز به تشریح ندارد اما باید بر آن تاکید کرد.

وی بیان کرد: چنانچه در مقوله طنز و امر فرهنگی‌سازی سازمان‌هایی که وظیفه و رسالت خطیر فرهنگ‌سازی را بر عهده دارند همچون شهرداری‌ها، معاونت‌های فرهنگی ارگان‌ها و کمیته‌های شهروندی و انجمن‌ها بتوانند از زبان ادبی طنز در راستای ارتقای فرهنگ اجتماعی و شهروندی بهره‌ ببرند، بسیار مناسب، شایسته و بایسته است.

طنزپرداز برجسته کشور تاکید کرد: استفاده و بهره‌مندی از شعرهای طنز، داستان‌ها طنز، عکس‌‌نوشت‌های طنز، فیلم‌‌های کوتاه طنز و تابلوهای طنز در سطح شهر و آوردن لبخند بر لب مردم در زندگی ماشینی امروز، نیازی است که به خوبی خلاء آن حس می‌شود.

برگزیدگان جشنواره گوله نمک

برگزیدگان جشنواره گوله نمک

وی در بحث برگزاری جشنواره‌هایی چون شب شعر طنز گوله نمک، افزود: دستاورد مهمی که ذیل برگزاری چنین جشنواره‌هایی حاصل می‌شود، بروز و ظهور استعدادهای جدید جوانان در عرصه طنز اخلاقی و فاخر و به تبع شناساندن آنها به کشور است.

رفیع عنوان کرد: جشنواره گوله‌نمک این قابلیت را دارد که چنانچه از سوی شهرداری و دیگر ارگان‌ها حمایت مالی و معنوی مناسب شود، بتواند به عنوان یک اتفاق خوب و مقبول در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ثبت، ضبط و ماندگار شود.

وی در پایان به استقبال بسیار خوب و چشمگیر مردم اصفهان از جشنواره شب شعر طنز اشاره کرد و گفت: استقبال خوب مردم از چنین برنامه‌هایی حاکی از نیاز امروز آنان به لبخند، شادی و تبسم روحی است و این موضوع یک امر فطری بوده و خصیصه همه انسان‌ها است.

به گزارش فارس، رضا رفیع به عنوان مجری به همراه شاعران برجسته کشور «سعید بیابانکی» و «ناصر فیض» به عنوان داور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره طنز شهروندی که به همت کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در تالار هنر برگزار شده بود، شرکت کردند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر