menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

از برگزیدگان سومین جشنواره ملی شعر طنز اراک تجلیل شد

آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ملی شعر طنز اراک برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، عصر روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه با برگزاری مراسمی سومین جشنواره ملی شعر طنز اراک با اجرای طنز پرداز و مجری توانمند برنامه های طنز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رضا رفیع به کار خود پایان داد.

این جشنواره با حضور مقدسی نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان، شهردار، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، قاسمی دادستان کلانشهر اراک و مسئولین استان و شهرستان، ناصر فیض، اسماعیل امینی و صابر قدیمی داوران بخش شعر طنز و اهالی ادب و هنر کلانشهر اراک در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

شهردار اراک در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین، انسان سازی و توسعه جامعه را مرتبط با ادب و هنر دانست. وی تداوم برگزاری جشنواره های این چنینی را در راستای توسعه فرهنگ شهروندی مفید دانست.

سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک نیز طی سخنانی ظرفیت کلانشهر اراک را در هنر و ادب بالا دانسته و خواستار حمایت هرچه بیشتر از اهالی هنر و ادب این خطه شد.

در این آیین بخش های متعدد و متنوع از جمله استند آپ و مطالب طنز رضا رفیع، شعر خوانی برگزیدگان بخش شعر طنز، استند آپ موزیکال گروه بارمان و تقدیر و اهداء جوایز به برگزیدگان به اجرا درآمد.

در حاشیه برگزاری اختتامیه این جشنواره سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی از این لحاظ که نویسندگان و شعرا را به نوشتن و سرودن شعر تشویق و آنها را به آفرینش آثار جدید ترغیب می کند امری مثبت و تاثیرگذار است. وی تصریح کرد: تعداد ۴۸۱ اثر از ۱۸۴ شاعر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

این جشنواره با موضوعات فرهنگ ترافیک، حفظ و نگهداری فضای سبز ، ایمنی و آتش نشانی، مسائل محیط زیست شهری (آلـودگی هـوا)، مدیریت پسماند و تفکیک زباله، پرداخت عوارض شهری، فرهنگ آپـارتمان نشینی، حقوق شهروندی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، حفظ و نگهداری از سیما و منظر شهری، آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، تکدی گری و …) و فضای مجازی (مزایا و آسیب ها) از بهمن ماه سال گذشته با انتشار فراخوان آغاز گردید.

نفرات برگزیده این جشنواره به شرح ذیل اعلام گردید:

راضیه تجار ، مجید قیصری و خسرو عباسی خودلان اعضای هیئت داوران بخش داستان کوتاه الهه حسینی شعار از همدان و مریم احد پور از اردبیل را در بخش ویژه داستان کوتاه شایسته تقدیر دانستند.

تقدیر بخش شهروندی داستان کوتاه به گیتی باقری از قزوین و مژگان مظفری از تهران و رضا قاسمی از اراک تعلق گرفت.

عناوین اول تا سوم بخش داستان کوتاه نیز به ترتیب به عابدین زارع از استان فارس، سپیده ابرآویز از تهران و محسن مرادی از کرمانشاه تعلق گرفت.

ناصر فیض، اسماعیل امینی و صابر قدیمی هیئت داوران شعر طنز نیز در بخش تقدیری شعر طنز محمد پوررشیدی از اصفهان،سید محمد حسینی از قم،محمد امین خسروی ریکایی از کرمانشاه،فرامرز ریحان صفت از تهران،عبدالحسین انصاری از هرمزگان را شایسته تقدیر دانستند.

نفرات برتر بخش شعر طنز نیز به ترتیب بهروز پور احمد از تهران، سید حسن صفاری از تهران و حبیب قاسمی از دلیجان اعلام شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر