menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین شماره ماهنامه سه نقطه

«آریایی» نیستی اگر این شماره سه‌نقطه را نخری!

«آریایی» نیستی اگر این شماره سه‌نقطه را نخری. زنده‌یاد کوروش کبیر خوابید تا ما بیدار باشیم و با خود تکرار کنیم: ما نژادپرست نیستیم، فقط وی آر پرژن اند عاریایی اند نات لایک عربز اند آدرز. والسلام.

به گزارش شیرین طنز ، هشتمین شماره ماهنامه سه‌نقطه با موضوع «نژادپرستی ما ایرانیان» منتشر شد.

در این شماره یادداشت‌هایی با عناوین «ای وای ایران ما»، «حاج‌داوود شیکاگو»، «از جامعه کژمدرنِ بدقواره تا توده چقرِ بدبدن»، «خارج چیست، خارجی کیست، از کجا معلوم»، «حاجی آروم‌آروم آلبالوئا رو بتکون»، «ما راسیست نیستیم، ما آریایی هستیم» و نیز گفتگوی ویژه رضا امیرخانی و صادق زیباکلام پیرامونِ واقعاً چراییِ نژادپرستی ما ایرانیان را می‌خوانید.

هشتمین شماره ماهنامه سه‌نقطه با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان منتشر شده است. نسخه مکتوب سه‌نقطه را از دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتابفروشی‌ها و فروشگاه اینترنتی ادب‌بوک، و نسخه دیجیتال این مجله را از فیدیبو خریداری کنید.

بخشی از سه نقطه :

◾️رضا امیرخانی :

گفتند چرا کتاب‌های ما ترجمه نمی‌شود. گفتم اگر ما یک برند در منطقه داشته باشیم، اگر مثلاً یک خودروی‌مان برود، آن‌وقت کتابِ من هم توی داشبورد آن فروش می‌رود. ولی نداریم… #کوندرا وقتی می‌رود می‌شود کوندرا. ما این‌همه نویسنده ضدانقلاب داشته‌ایم که مشکل‌شان در اینجا سانسور بوده. الان رفته‌اند آن‌طرف و هیچ مشکلی ندارند. رمان اینها کو؟»

◾️صادق زیباکلام :

ـ حالا شما ادبیات را می‌گویی. پریشب‌ها داشتم با یک آدمِ سرشناسی که آنطرف استاد دانشگاه است، گفتگو می‌کردم. ایشان در نیویورک و من اینجا، درباره همین مسائل اخیر ایران و آمریکا و #ترامپ و حمله و فلان. یکی از رفقایی که اینجا بود و گوش می‌کرد گفت ما از تو خیلی خوش‌مان نمی‌آید، ولی صد رحمت به شر و ورهایی که تو می‌گویی. باز حرفت منطقی دارد. او این حرف‌هایش را از کجا می‌آورد؟ چطور آنجا استاد دانشگاه است؟ یعنی ببینید چقدر داشت پرت می‌گفت…

در چهل سال اخیر حدود شش‌هفت میلیون ایرانی مهاجرت کرده‌اند. خیلی‌های‌شان استاد دانشگاهند. خیلی‌های‌شان نویسنده‌اند. ولی یک کدام‌شان می‌توانند حداقل یک تحلیل بکنند که آقاجان، چه باید بکنیم. راه برون‌رفتِ ما چیست…

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر