menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رضا ساکی

یادداشت‌های طنز مطبوعاتی رضا ساکی در کتاب “باقی بقایتان”

رضا ساکی مجموعه یادداشت‌های طنز مطبوعاتی خود را در کتابی با عنوان «باقی بقایاتان» منتشر می‌کند.

به گزارش شیرین طنز، رضا ساکی در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده شدن کتابی از یادداشتی‌های خود خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از طنزهای مطبوعاتی من که بیشتر در خبرگزاری ایسنا و برخی دیگر از مطبوعات منتشر شده بود را در قالب کتابی با عنوان «باقی بقایتان» برای انتشار در اختیار سوره مهر قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه ای از داستان های طنزم را نیز که پیش از این در مطبوعات منتشر شده و البته برخی از آنها منتشر نشده نیز در قالب کتابی با عنوان «خرده خاطرات اضافی» گردآوری کرده ام که به زودی به این ناشر برای صفحه آرایی ارائه می شود.

رضا ساکی

رضا ساکی

ساکی در ادامه در پاسخ به این که چرا طنزهای مطبوعاتی را با وجود داشتن تاریخ مصرف در دست انتشار قرار داده است گفت: لزوما تمامی طنزهای مطبوعاتی طنزهایی دارای تاریخ مصرف نیستند. بخش اعظم کتاب «چرند و پرند» دهخدا نیز بر همین منوال با وجود تاریخ مصرف دار بودن کماکان خواندنی است. با این اوصاف من در بیشتر یادداشت هایم سعی داشتم درباره یک فعل و عمل صحبت کنم تا فاعل آن. یعنی به جای اینکه درباره دروغ گو حرف بزنیم درباره دروغ صحبت کرده ام.

این طنزپرداز ادامه داد: یادداشت های این کتاب در واقع گلچینی از یادداشت‌های طنز من هستند و در انتخاب آنها سعی کرده ام به شکلی عمل کنم که اشاره های من به موضوعات قابل خواندن باشد و کتاب نیز در نهایت بدون ویرایش منتشر شود. این اتفاق منجر به این می شود که اگر در روزها و سال‌های بعد کسی بخواهد در مورد سبک طنزنویسی معاصر پژوهشی بکند به عنوان یک نمونه، این یادداشت‌ها بدون ویرایش در دسترس او خواهند بود.

یادآوری می شود رضا ساکی در حال حاضر سردبیری روزنامه طنز «وقایع تهرانیه» را بر عهده دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر