menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جلال رفیع طنزپرداز

جلال رفیع و کیومرث صابری با قلم تلخ کام مردم را شیرین می‌کردند

ابوالقاسم قاسم‌زاده در مراسم نکوداشت جلال رفیع گفت: جلال رفیع و کیومرث صابری فومنی با قلم تلخ کام مردم را شیرین می‌کردند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت جلال رفیع طنزنویس و روزنامه‌نگار پیشکسوت و رونمایی از ۳ کتاب جدیدش، با حضور جمعی از اهالی ادبیات و رسانه در مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات برگزار شد.

سیدعباس صالحی

سیدعباس صالحی مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات در ابتدای این‌برنامه گفت: آقاجلال در سال‌های پس از انقلاب، شناسنامه مؤسسه اطلاعات و نقطه اتکایی برای همه، چه نسل قبل و چه نسل بعد است. آقا جلال چهار دهه حلقه وصلی برای نسل‌های مختلف مؤسسه اطلاعات بوده است. اگر او نبود گل‌آقا راه نمی‌افتاد. جلال پشت صحنه خیلی از اتفاقات گل‌آقا بوده است.

وی افزود: او شخصی شورمند، آگاهی‌بخش، آرمان‌خواه است. این‌تصویری است که همه اطرافیانش از دهه ۱۳۵۰ تا امروز از او سراغ دارند. اما کنار پر شوری و آرمان‌خواهی، شخصیتی متین، آرام و آرامش‌بخش دارد.

ابوالقاسم قاسم‌زاده

ابوالقاسم قاسم‌زاده نویسنده و روزنامه‌نگار سیاسی هم در این‌برنامه گفت: بیش از ۳۰ سال است با جلال رفیع دوستم. او و دوستانش در روزنامه اطلاعات با مدیریت مرحوم دعایی همیشه، بر اصل تعریف معرفت و اخلاص برای آگاهی خوانندگان روزنامه نوشته‌اند. جلال رفیع قلم را به نان نفروخت و از حریت و قداست قلم که سوگند الهی است، حراست کرد. جلال رفیع و دوستش کیومرث صابری فومنی یا همان گل‌آقا همراه هم با قلم تلخ کام مردم و مخاطبان را شیرین می‌کردند.

رویا صدر

رؤیا صدر طنزپرداز نیز به‌عنوان سخنران بعدی این‌مراسم گفت: ایشان در طنزش با زبان بازی می‌کند. شگرد و ترفندش هم ساختن عبارات، واژه‌ها و ابیات عربی مغلوط، دست کاری در اشعار، غلط نویسی تعمدی و آفرینش معانی جدید برای واژه‌ها است. تغییر شوخ طبعانه متون دینی هم برای آفرینش فضای طنز از ویژگی‌ها مهم و منحصر به فرد قلم اوست.

سیدمحمد اصغری

سیدمحمد اصغری نماینده سابق رهبری در مؤسسه کیهان نیز در این مراسم گفت: نکوداشت جلال رفیع در واقع نکوداشت فضلیت‌ها است. او جلال ذخیره‌ای از این نیم قرن است. پس نکوداشت جلال، نکوداشت فضلیت، تقوا، بزرگواری، قلم و دانش است.

حجت‌الاسلام کرمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی به‌عنوان سخنران بعدی این‌مراسم گفت: جلال رفیع آینه جامعه فرهنگی ما است؛ همین‌طور کل جامعه ایرانی.

در پایان این‌مراسم از آثار جدید رفیع رونمایی شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر