menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رندان تشنه لب

گزارش شب شعر عاشورایی “رندان تشنه لب” با حضور طنزپردازان

شب شعر «رندان تشنه لب» در تالار سوره حوزه هنری با حضور شاعران و نویسندگان برجسته کشورمان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم شعرخوانی طنز در حلقه رندان که هر ماه با حضور شاعران و نویسندگان طنزپرداز کشورمان در حوزه هنری برگزار می‌شود، به مناسبت ماه محرم تغییر نام و محتوا داده و با عنوان «رندان تشنه لب» به مجلس شعرخوانی برای امام حسین (ع) و درباره واقعه کربلا تبدیل می شود.

امسال نیز مراسم «رندان تشنه لب» با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری روز یک شنبه ۲۵ آبان ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این برنامه که اجرای آن را محمود حبیبی کسبی به عهده داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین زهیر اسلامی، محسن مومنی‌شریف، علیرضا قزوه، علی انسانی، سعید بیابانکی، ناصر فیض، اسماعیل امینی، شهرام شکیبا ، رضا احسان پور، جواد زهتاب و … حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زهیر اسلامی در ابتدای این مراسم عاشورایی به لزوم محبت و تابعیت هم زمان اشاره کرده و گفت: در گزارشی از گزارش‌هایی که در سفر پرمخاطره عاشورا دیده می‌شود، ملاقات امام حسین (ع) با فرزدق شاعر ذکر شده است. فرزدق مادرش را برای انجام مراسم حج، از کوفه به سمت مکه می‌برده و امام (ع) از مکه به سمت کوفه می‌آمده است. در این مسیر دیدار و گفت‌وگویی بین امام و فرزدق انجام می‌شود و امام از وضعیت کوفه می‌پرسد که فرزدق می‌گوید حسین جان، مردم کوفه دل‌هایشان با تو است اما شمشیرهایشان را علیه تو آماده می‌کنند.

وی با بیان این که در سایه حب اولیای خدا و دوست داشتن کمالات و خوبی‌ها می‌توانیم طریق کمال را طی کنیم، افزود: اما این همه مطلب نیست. اگر این محبت با اطاعت و سرسپردگی و انقیاد نسبت به محبوب نباشد، فایده‌ای ندارد. چنانچه محبت اهل کوفه بدون همراهی کردن و اطاعت از امام حسین (ع) سودی برای قافله عبودیت و تعالی نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی با اشاره به این که خداوند می‌فرماید ای پیامبر، به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید، باید تابع من باشید، ادامه داد: اگر قرار بود حب به تنهایی نجات‌دهنده باشد، اهل کوفه را نجات می‌داد. دل سوختن صرف فایده‌ای ندارد. اگر انسان حب داشته باشد ولی گرفتار دنیا و زندگی شده و نتواند ارتباطش را با خودش و خدا و دنیا درست برقرار کند، امواج هیاهوی زندگی او را با خود می‌برد. از این رو مهم است که در زندگی حب و بغض‌هایمان را معلوم کرده و بعد برای آن تلاش کنیم.

این شخصیت فرهنگی همچنین تاکید کرد: در عالم ادبیات نیز کسی که می‌خواهد شاعر آیینی باشد و محبتش را به بزرگان نشان دهد، لازمه‌اش این است که نوعی سرسپردگی نسبت به آیینش داشته باشد. اگر کسی بخواهد تبیین درستی از حقیقت در نظم و نثر داشته باشد و آن را با امر جاودانه و قدسی همراه کند، باید در این فضا زیست کرده باشد و زیستن در فضای قدسی ممکن نیست مگر این که فرد طریق تقدس را طی کند.

وی با اظهار این که تمام آداب و رسوم دین برای تطهیر ماست، افزود: وقتی طهارت پیدا کنیم می‌توانیم به آن امر قدسی نزدیک شده و بعد شعر آیینی بسراییم. اگر هرکدام از ما به دنبال طهارت رفته و مانند محبوب‌هایمان که انسان‌های مطهری هستند، محب‌های مطهری باشیم، در آن صورت است که قلم و کلام مان عطرآگین می‌شود.

گفتنی است، در ادامه این برنامه، سهرابی‌نژاد، اسماعیل امینی، نادر بختیاری، علیرضا قزوه، شهرام شکیبا و … به شعرخوانی پرداختند. همچنین گروه آل طاها به سرپرستی مظفر قربان‌نژاد تعزیه حضرت رقیه را اجرا کردند که فضای معنوی خاصی به این شب شعر بخشیده بود.

تصاویر شعرخوانی عاشورایی طنزپردازان

اسماعیل امینی

رضا احسان پور

جواد زهتاب

سعید بیابانکی

سید شهرام شکیبا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر