menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رونمایی از تاریخ مستطاب آمریکا

کوشکی : «تاریخ مستطاب آمریکا» به کسی جرات لبخند زدن به آمریکا نمی‌دهد

آئین رونمایی از کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از سایت هنر مقاومت، آئین رونمایی از کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» عصر ۲۲ شهریور ۹۴ با حضور پدر شهید احمدی روشن، دختر شهید مهدوی، محمد حبیبی ، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مازیار بیژنی، علیرضا قزوه، محمدصادق کوشکی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای برگزار شد.

رونمایی از تاریخ مستطاب آمریکا

*داغی که شهید مهدوی بر دل آمریکا گذاشت

محمدصادق کوشکی نویسنده این کتاب در بخشی از این مراسم گفت:‌ مهر ماه سال ۶۶، برای عملیات نصر ۸ آماده می‌شدیم که خبر رسید بچه‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با ناوهای آمریکایی درگیر شده‌اند و بسیاری از رزمندگان حسرت خوردند که ای کاش در آن درگیری حضور داشتند. وقتی خبر رسید که هلی‌کوپتر آمریکایی توسط رزمندگان ما سرنگون شده شوق و افسوس بچه‌ها دو چندان شد.

وی افزود: همیشه آمریکا داغ بر دل ما گذاشته و می‌گذارد ولی در آن عملیات بچه‌های ما برای اولین بار داغ بر دل آمریکایی‌ها گذاشتند.

نویسنده کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» گفت: خدا را شاکرم که توفیق داشتم در کنار سایر دست‌اندرکاران، این کتاب را به شهید نادر مهدوی تقدیم کنم. زیرا او فرمانده آن گروه حمله‌کننده به هلی‌کوپتر و ناو آمریکایی در خلیج فارس بوده و نماد مبارزه با آمریکا است.

او در ادامه اضافه کرد: شهید مهدوی و همرزمانش تا آخرین فشنگ مقابل ناو آمریکایی ایستادند در حالی که اگر ایستادگی نمی‌کردند کسی بر آنها خرده نمی‌گرفت زیرا آنها با قایق‌های ماهیگیری مقابل ناو غول‌پیکر امریکایی مقاومت کردند و توانستند به آن ضربه بزنند. امروز اگر ناو‌های آمریکایی در انتهای خلیج فارس ته‌نشین شده‌اند به خاطر رشادت‌های شهدایی چون شهید مهدوی بوده است.

محمد صادق کوشکی با اشاره به اظهارات برخی که می گویند توان نظامی ایران فقط نصف روز در مقابل امریکای ها دوام می‌آورد، اظهار داشت: این افراد اقدامات شهید نادر مهدوی را ندیده اند، ناوهای آمریکایی بیش از دو سال است که جرأت حضور در نزدیکی آبهای ایران در خلیج فارس را ندارند.

خرید کتاب تاریخ مستطاب آمریکا از دیجی کالا

وی تصریح کرد: این کتاب زمانی رونمایی می شود که برخی می خواهند چهره آمریکا را بزک کنند، این اثر سعی می کند چهره واقعی و کریه امریکا به جهانیان را نمایان کند تا دیگر کسی خواب رابطه با امریکا را نبیند.

کوشکی افزود: برخلاف افرادی که این روزها تصورات گوناگونی برای رابطه با امریکا در ذهن خود دارند، از قطره قطره خون این شهدا قهرمان هایی تربیت شده اند که انتقام مردم ایران را از آمریکا خواهند گرفت.

استاد دانشگاه با اشاره به فرموده امام راحل(ره) پس از شهادت حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶، ابراز داشت: بنا بر فرموده امام(ره) ما شیرینی کام آل سعود را با نابودی آنان تلخ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی از رزمندگان دفاع مقدس در سال ۶۶ حسرت مبارزه با سربازان امریکایی را می‌خوردند، گفت: شهید نادر مهدوی به نیابت از مردم بغض باقی مانده در گلوی ملت ایران را به موشک تبدیل کرد و هلی کوپتر آمریکایی ها را در خلیج فارس نابود کرد.

کوشکی افزود: شهید مهدوی در مقابل ناوهایی ایستاد که قایق نجاتشان از قایق جنگی این شهید بزرگتر بود، این شهید بزرگوار با امکانات کم اجازه تجاوز به آمریکایی ها را نداد، امریکایی ها مثل همیشه توسط شکنجه های خود نادر مهدوی را به شهادت رساندند، هم رزم این شهید گفت؛ نادر مهدوی حتی یک آخ نگفت و حسرت گفتن یک آخ را به دل آمریکایی ها گذاشت، با افتخار این کتاب را به روح شهید نادر مهدوی تقدیم می کنم.

*«تاریخ مستطاب آمریکا» به کسی جرات لبخند زدن به آمریکا نمی‌دهد

کوشکی گفت: امروز شاگردان شهید مهدوی در خلیج فارس حضور دارند و آمریکایی‌ها جرات نمی‌کنند به آب‌های کشور ما نزدیک شوند. شهید مهدوی از طرف همه مستضعفان جهان داغی بر دل آمریکا گذاشته است.

این نویسنده در پایان سخنانش گفت: این کتاب در حالی منتشر و رونمایی شده که عده‌ای می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند ولی این کتاب چهره واقعی و کریه و بدون بزک آمریکا را نمایان کرده تا دیگر کسی جرأت نکند به روی آمریکا لبخند بزند.

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا

*بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب باید بیشتر کار کنند

علیرضا قزوه در بخش دیگری از این مراسم گفت:‌ این روزها کشور ما در یک دوره تاریخی عجیب قرار دارد و این دوره با هوشیاری مردم به خیر خواهد گذشت و به نظرم این روزها بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب باید بیشتر کار کنند.

وی در ادامه شعری متناسب با موضوع جلسه با مطلع «آنها به توافق مهمی رسیدند که قهوه‌هاشان را با یک قاشق شکر میل کنند» برای حضار قرائت کرد.

*برخی می‌خواهند دشمنی با آمریکا را بی‌تدبیری جلوه دهند

حجت‌الاسلام مهدی همتی مدیر مسئول موسسه خاکریز ایمان و اندیشه که کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» را منتشر کرده، گفت: از دو سال پیش احساس کردیم که جریانی در کشور به وجود آمده تا چهره آمریکا را تطهیر کند و آن دشمنی دیرینه با این کشور را حاصل بی‌تدبیری جلوه دهند. از همین رو با توجه به بیانات رهبر انقلاب پیرامون این مسئله دغدغه ما نیز برای انتشار چنین کتابی پررنگ‌تر شد که اگر بیانات ایشان از دو سال پیش تا کنون بررسی شود به عمق دغدغه رهبری پی خواهیم برد.

وی افزود: بعد از این وارد فاز مطالعاتی کار شدیم و تصمیم گرفتیم کاری را با نظر اساتید در این زمینه تولید کنیم که آقای سلیمی نمین در این زمینه به ما مشورت دادند. پس از آن متن تحقیقات را به دکتر کوشکی سپردیم که او نیز کار نگارش کتاب را بر عهده گرفت.

*در تالیف «تاریخ مستطاب آمریکا» از منابع غربی‌ها استفاده شده است

مدیر مسئول موسسه خاکریز ایمان و اندیشه گفت: در این کتاب سعی کردیم از منابع مرتبط با آمریکا که در جمهوری اسلامی تولید شده استفاده نکنیم تا در آینده مخالفان نتوانند به این کتاب خرده بگیرند. از همین رو سعی شده تا از منابع غربی‌ها و سخنانی که خودشان پیرامون آمریکا زده‌اند استفاده کنیم تا در ترجمه کتاب نیز این مسئله لحاظ شود. نگارش این کتاب ۹ ماه به طول انجامید و بعد از آن طراحی کاریکاتور آن توسط مازیار بیژنی انجام شد.

در پایان این مراسم «تاریخ مستطاب آمریکا» با حضور پدر شهید احمدی روشن رونمایی شد. از نکات حاشیه‌ای این مراسم فردی بود که در میان بخش‌های مختلف برنامه برای نابودی آمریکا و هم‌‌پیمانانش صلوات می‌فرستاد همچنین در این رونمایی چند بار با شعار «مرگ بر آمریکا» حاضرین از سخنرانان استقبال کردند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر