menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تاریخ مستطاب آمریکا

آیین رونمایی از کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» برگزار می شود

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته صادق کوشکی در سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی می‌‌شود. این کتاب برای نشان دادن خوی استکباری آمریکا نوشته شده است و با ترکیبی از طنز و متن می‌کوشد نشان دهد که رابطه ایران و آمریکا هیچ منفعتی در پی ندارد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی، با کاریکاتورهای مازیار بیژنی رونمایی می‌شود.

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» برای نشان دادن خوی استکباری آمریکا نوشته شده است و با ترکیبی از طنز و متن می‌کوشد نشان دهد که رابطه ایران و آمریکا هیچ منفعتی در پی ندارد. تشکیل آمریکا، آمریکا در جهان و آمریکا و ایران، عنوان فصل‌های این کتابند. مخاطب این اثر در ابتدا عموم مردم ایران، دانش‌آموزان و دانشجویان و در مرحله دوم تمامی مردم دنیا انتخاب شده‌‌اند.

تاریخ مستطاب آمریکا

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است: «تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن‌قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آن‌هایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کله‌ی مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست! آمریکایی‌ها برخلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی‌اند! هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می‌خوانید “مستند” است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن‌ها در انتهای هر مطلب آمده! آن‌هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن‌هایی که بی‌حال و حوصله‌اند به ما اعتماد کنند!»

این آیین، شنبه 21 شهریور 94 ساعت 17 با حضور سعید قاسمی، نادر طالب‌زاده، علیرضا قزوه، سید مسعود شجاعی طباطبایی و نویسنده و کاریکاتوریست کتاب برگزار می‌‌شود. همچنین، در خلال این مراسم از فرزند شهید نادر مهدوی تجلیل خواهد شد.

آیین رونمایی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در سازمان هنری رسانه‌ای اوج به نشانی خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر شمالی، شماره 98 برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر