menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتورهای دودی محمد صالح رزم حسینی منتشر شد

کتاب مضرات استعمال سیگار و قلیان با هدف آگاه کردن جامعه، این بار از زبان کاریکاتورهای محمد صالح رزم حسینی کاریکاتوریست کرمانی و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی به چاپ رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، محمدصالح رزم حسینی کاریکاتوریست جوان کرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به عنوان خالق آثار کتاب ‘چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان آلوده نشوند’ گفت: این کتاب با اشاره به ۲۰ اصل ساده اما مهم در صدد آگاه سازی ذهن افراد جامعه در این بخش است.
وی با بیان اینکه مجموعه تصاویر کتاب چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان آلوده نشوند با تالیف دکتر نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی به چاپ رسیده است اظهار کرد: این کتاب در ۱۰ هزار جلد به چاپ رسیده است.

رزم حسینی با بیان اینکه مصرف دخانیات مهم ترین عامل شیوع سرطان های مختلف در دنیا اعلام شده است افزود: در تصاویر کاریکارتوری این کتاب سعی شده با محور قرار دادن پدر، مادر و بزرگترها در زمینه مصرف دخانیات و البته الگوبرداری کودکان در مورد این معضل اجتماعی هشدار داده شود.
وی تصریح کرد: کتاب چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان آلوده نشوند به سفارش دانشگاه علوم پزشکی کرمان به چاپ رسیده است.
وی ادامه داد: حدود ۱۲ اثر با موضوع مضرات سیگار و قلیان با زبان ساده در این کتاب جمع آوری شده است.

این کاریکاتوریست جوان با بیان اینکه نسل امروز حوصله سخنرانی را ندارند گفت: از طریق کاریکاتور و کارتون حتی بدون دیالوگ می توان بسیاری از معضلات جامعه را معرفی و در اذهان عمومی جامعه نسبت به مضرات این موارد فرهنگسازی کرد.
وی اظهار کرد: بسیاری از دستگاه های اجرایی می توانند به جای برگزاری سمینارها و همایش ها از طریق پیام های تصویری در راستای معرفی معضلات اجتماعی اقدام کنند.

رزم حسینی تاکنون در جشنواره ‌های مطرح ایتالیا، چین، کرواسی، کره جنوبی، روسیه و ترکیه شرکت داشته و رتبه‌ های برتر این جشنواره ها را از ان خود کرده است.
وی همچنین دیپلم ‌های افتخار متعددی در جشنواره‌ های بین‌ المللی کارتون از جمله جشنواره‌ های کره جنوبی، اوکراین، کرواسی، بلغارستان و دهها کشور دیگر کسب کرده است.
صالح رزم حسینی کارمند روابط عمومی مس سرچشمه کرمان و متولد ۱۳۵۸ کرمان از دهه هفتاد در رشته هنری گرافیک و کاریکاتور فعالیت می کند و از وی آثار متعددی در نشریات به چاپ رسیده است.
وی به عنوان داور نخستین چلگی کارتون و کاریکاتور ایران نیز معرفی شده است.
خبرنگار: نجمه حسنی

انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر