menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دکتر اسماعیل امینی

پیشنهاد یک طنزپرداز پیشکسوت برای مطالعه ایام نوروز

اسماعیل امینی برای علاقه‌مندان به ادبیات، کتاب‌های «نامه‌های عین‌القضات»، «طنز در زبان عرفان» و «مدیر باش، رئیس» را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد کرد.

به گزارش شیرین طنز، اسماعیل امینی شاعر و منتقد ادبی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره مطالعه کتاب در ایام تعطیل نوروز، با بیان اینکه همیشه هم‌زمان در حال مطالعه چند اثر مکتوب است، اظهار کرد: برایم تفاوتی نمی‌کند که ایام نوروز باشد یا ایامی دیگر. به طور معمول در خانه چندین کتابی که مطالعه می کنم در اتاق پذیرایی و بر روی میز قرار دارد که با آمدن مهمان به خانه، آن‌ها را به اتاق منتقل می‌کنیم و با رفتن مهمانان، کتاب‌ها دوباره به پذیرایی منتقل می‌شود.

وی همچنین با ارائه پیشنهادهایی برای مطالعه آثار در ایام تعطیل نوروز ۹۵، اظهار کرد: مجموعه «نامه‌های عین القضات» را به تازگی خوانده‌ام و پیشنهاد می‌کنم اگر کسی فرصت دارد، این اثر را مطالعه کند. کتاب شامل نامه‌هایی‌ است که ابوالمعالی محمد بن عبداله میانجی همدانی ملقب به عین القضات همدانی، به دوستان و بزرگان عصر خود نوشته است.

اسماعیل امینی1

امینی ادامه داد: در این مجموعه سه جلدی، نامه‌های عین‌القضات همدانی ـ صوفی و عارف نامدار قرن ششم هجری ـ گردآوری شده که این نامه‌ها به زبان فارسی نگاشته شده و با آیات قرآنی و اشعار عربی و فارسی بسیار همراه است.

این مدرس ادبیات گفت: کتاب «طنز در زبان عرفان» نوشته علیرضا فولادی نیز متن ساده‌ای دارد و خواندنی است و برای کسانی که خیلی اهل مطالعه نیستند اثر خواندنی و جذابی خواهد بود. این اثر با مقدمه پژوهشی، درباره طنز در زبان عرفا و به همراه نمونه‌هایی از طنز در اشعار و آثار عرفانی ادبیات فارسی است.

وی افزود: این کتاب در بردارنده ۳ فصل با موضوعاتی چون؛ ساخت طنز، طنز عرفانی و حکایت، طنز عرفانی و ابداع، از کشف‌المحجوب، از طبقات‌الصوفیه، از فیه مافیه، از مناقب‌العارفین، از تذکرهالاولیا، از مقامات ابوسعیدابوالخیر، از نفحات‌الانس، طنز عرفانی و شخصیت، ساخت معنوی طنز، طنز و موضوع است.

امینی با اشاره به اثر تازه‌ای از ساعد باقری با عنوان «مدیر باش، رئیس» نیز گفت: این کتاب درباره شناخت امکانات و توانایی‌های افراد است و باقری نمونه‌های مرتبط را از متون نظم و نثر ادبیات کهن کشورمان آورده است. کتاب «مدیر باش، رئیس» با بهره‌گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی، از آثار خواندنی است که مطالعه آن را در ایام نوروز به علاقه‌مندان به ادبیات توصیه می‌کنم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر