menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عبدالله مقدمی

مقدمی : برخی طنزپردازان جوان تصور می کنند از اساتید هم بالاتر هستند

عبدالله مقدمی تشویق های کاذب حضار از آثار ضعیف بعضی هنرمندان طنزپرداز جوان را باعث ایجاد توقعات کاذب و حتی تصور خود برتر بینی در آن ها دانست.

به گزارش شیرین طنز، عبدالله مقدمی نویسنده و روزنامه نگار طنز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، ادامه دار بودن کارگاه هایی که در حاشیه جشنوار طنز سوره برگزار می شود را لازم دانست و گفت: در سال های ۸۵ تا ۸۷ که جزو شرکت کنندگان و برگزیدگان جشنواره طنز مکتوب بودم کارگاه هایی که توسط اساتید مجرب برگزار می شد در تربیت طنزپردازان جوان نقش تعیین کننده ای داشت و حتی خیلی از کسانی که الان در جایگاه بالایی در طنزکشور قرار دارند از این جشنواره برخاسته اند.

وی ایجاد چنین جشنواره هایی را ملزم به داشتن هدف های بلند مدت دانست و در این رابطه خاطرنشان کرد: نگاه کوتاه مدت مطمئناً هیچ خروجی ندارد و چون در چنین جشنواره هایی، شرکت کننده ها غالباً جوان هستند باید پس از انتخاب شدن آثار آن ها توسط هیأت داوری مسئولان جشنواره در صدد حمایت از آنها بر آیند و با فراهم کردن نشست هایی با آنها سعی کنند تا از نقطه نظرات آنها جویا شوند.

وی حمایت از برگزیده های طنز سوره را به عنوان سرمایه گذاری در آینده خواند و اظهار داشت: ازکسانی که در دوره های گذشته این جشنواره برگزیده شدند شاید تعداد محدودی در عرصه طنز فعالیت می کنند که این هم به خاطر تلاش های شخصی و حضور خود آنها در جلسات مختلف طنز است که توانسته این افراد را در سطوح حرفه ای بنشاند و اگر این حمایت های منظم و جامع از طرف مسئولان جشنواره و حوزه هنری صورت بگیرد می توان امیدوار بود که روند پیشرفت هر چه سریع تر اتفاق بیفتد.

عبدالله مقدمی

عضو هیأت تحریریه مجله رشد جوان، چاپ کتاب در ابتدای راه یک نویسنده و شاعر را مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: این موضوع نه تنها در پیشرفت کار هنرمند تأثیرگذار نیست بلکه بعد از چند وقت که فرد پیشرفت کرد خودش از این کار پشیمان می شود. کتاب چاپ کردن خدمتی به فرد نیست و بهترین خدمت ایجاد کارگاه ها است تا سرعت پیشرفت هنرمند را تسریع بخشد. اگر کتاب هایی چاپ شود که با استقبال مخاطبان روبرو نشود ممکن است سرشکستگی هنرمند را در بر داشته باشد.

مقدمی با بیان اینکه محافل طنز حوزه هنری محلی برای حضور افراد حرفه ای و مبتدی است، خاطرنشان کرد: برنامه هایی مثل در حلقه رندان، دگرخند، محفل طنز، مکتب خانه طنز و … که توسط دفتر طنز حوزه هنری برگزار می شود محلی برای گردهم آیی، تبادل نظر و کسب اطلاع از تازه ترین اتفاقات طنز است و خیلی از کسانی که در ابتدای راه هستند با شعرخوانی و خواندن نثرهای خود به ایرادات خود پی می برند و در صدد رفع آن اشکالات بر می آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته تشویق کردن های کاذبی که توسط حضار از بعضی هنرمندان طنزپرداز جوان برای خواندن مطالب بی محتوا صورت می گیرد باید در این جلسات رعایت شود چون که شاید این مطالب ضعیف باعث شود تا در فرد توقعات کاذب ایجاد شود و حتی این تصور را در فرد بوجود آورد که از اساتید هم بالاتر است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر