menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرج اللهی و گیتار

گزارش صد و سی و پنجمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» + عکس

صد و سی و پنجمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» با حضور طنزپردازان، شاعران و علاقه‌مندان به ادبیات و طنز عصر یک‌شنبه ۲۸ شهریورماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این برنامه که با حضور ناصر فیض شاعر، طنزپرداز و مدیر دفتر طنز حوزه هنری و با اجرای داریوش کاردان برگزار شد، طنزپردازان در قالب شعر و نثر سوژه های روز را که دست‌مایه خلق آثار خود کرده بودند برای حضار خواندند.

همایون حسینیان در حلقه رندان

همایون حسینیان، طنزنویس، که سه نثر طنز در این برنامه خواند، مورد استقبال حضار قرار گرفت؛ سه نثر خوانده شده توسط حسینیان به شرح زیر است:

حکایات و شکایات / ۱
گفته اند:
والی «هرتا Herta» در ظهر تموز رعایا را در میدان شهر جمع نمود به قصد پاسخگویی.
دهقانی، والی را پرسید که: «گرد و غبار به علت ازدیاد تردد کاروانیان زیاد شده. نفسمان در نمی آید! چه کنیم؟» والی گفت: «دستور می دهیم زین بعد کاروانیانی که تعداد چهارپایانش فرد شود روزهای فرد و گر زوج شود روزهای زوج از شهر عبور کنند!».
دهقان در ادامه گفت: «پس آنان که دارند، هر روزه فردشان را زوج می کنند و زوجشان را فرد. این چه تدبیریست؟» والی پاسخ بداد: «در کف خیابان روغن می ریزیم!». شوخی سپس پرسید: «ما در ایامی هستیم که هنوز نفت کشف نشده. چه کنیم؟” والی فرمود: “آب می پاشیم” . شوخ گفت: “پس ذرات معلق اورانیوم را چه کنیم؟» والی پاسخ بداد: «چگونه است که ما نفت کشف نکرده ایم آنوقت شما اورانیوم کشف کرده اید؟ اصلن به من چه! که گفته اند:
به تو اسبی رسید از شاه گابن
هوا آلوده کن از پایه و بن
تویی که زوج و فردت عین هم بی
چرا نالی ز دی اکسید کربن؟

حکایات و شکایات/ ۲
گفته اند:
والی «هرتا Herta» در ظهر تموز رعایا را در میدان شهر جمع نمود به قصد پاسخگویی.
دهقانی، والی را پرسید که: «گشنه مان است چه کنیم؟» والی گفت: «غذا بخورید!م.
شوخی در ادامه سوال کرد: «نرخ ها بسیار افزون گشته و قدرت خرید نیست! چه کنیم؟». والی پاسخ بداد: «پس نخورید!». شوخ سپس پرسید: «پس چگونه باید زندگی کنیم؟» والی فرمود: «شما تاکنون گمان می بردید که زندگی می کنید؟ این که اسمش زندگی نیست؛ که گفته اند:
دلم خون و دلم خون و دلم خون
از این مرغ و ازین گوشت و از این نون
تو که مرده و زنده ت عین هم بی
در این دنیا چه می خواهی پسرجون!

حکایات و شکایات/ ۳
گفته اند:
والی «هرتا Herta» در ظهر تموز رعایا را در میدان شهر جمع نمود به قصد پاسخگویی.
دهقانی، والی را پرسید که: «چرا وضع اجاره بها در گذشته افزون بودی؟» والی گفت: «معماران کم بنا نهادند».
شوخی در ادامه سوال کرد: «پس هم اکنون چرا گران است؟». والی پاسخ بداد: «چون معماران بسیار بنا کرده اند». شوخ سپس پرسید: «چگونه است دو فعل متضاد را نتیجه ای یکسان؟» والی فرمود: «بدبخت بدبخت است حال چه عمارت بیش و چه کم؛ که گفته اند:
جهان اعتباری ندارد، قلی!
ثباتش نپاید به عمر گلی
سر برج وقت کرایه رسد،
بدهیتو صاف کن، مگه فضولی؟»

احسان پور در حلقه رندان

رضا احسان پور که این روزها با استدآپ کمدی هایش در برنامه «خندوانه» بیش از پیش به مردم معرفی شده است نیز در این برنامه حضور داشت و نثری با عنوان «سریال اشک لپه» را برای حضار خواند؛ احسان‌پور در این اثر به نقد سریال‌های مناسبتی در قالب طنز پرداخته بود.

از برنامه‌های جانبی این محفل اجرای مهدی فرج الهی با گیتار است که در این برنامه او شعری از ابوالفضل زرویی نصرآباد (از کتاب «با معرفت‌ها») را به همراه گیتار برای حضار خواند که مورد استقبال قرار گرفت.

فرج اللهی و گیتار

در ادامه، فرج الهی از برگزاری برنامه «دگرخند» با عنوان «طنز در قاف» در یک‌شنبه ۴ مهرماه خبرداد و گفت: این برنامه به بررسی شاعرانی می‌پردازد که آثارشان را در نشر قاف منتشر کرده‌اند و از عموم علاقه مندان دعوت می‌کنم در این برنامه حضور پیدا کنند.

نادر ختایی، استاد بانی، محمدحسین صادقی، ناهید نوری، عبدالله مقدمی، فرید فردوسی، سید محمدجواد یثربی، مژگان مطهری، همایون حسینیان، حسین گلچین، سعید طلایی، سید امیر سادات موسوی، روح الله احمدی، فرامرز ریحان صفت، علیرضا لبش و صابر قدیمی از جمله شاعران و طنزپردازانی بودند که در این برنامه آثار خود را قرائت کردند.

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. منتقد:

    دیگه همه شاعرا افتادن به لودگی و کارهای غیر از شعر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر