menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مخالفت امیر قمیشی با نظر رضا رفیع در مورد خنداونه

امیر قمیشی* :

در خبرها خواندم رضای رفیع عزیزم «خنداننده برتر» خندوانه را به دوئل دعوت کردهَ همین را بهانه ای دیدم تا ضمن مخالفت با نظر رضا رفیع عزیز که استفاده از اغراق یا ابزار و…را در مقدمه این دعوت از ذات کمدی دور می‌داند کمی در ستایش برنامه محبوبی بگویم که این روزها تبدیل به جریانی کاملا منحصر به فرد و عزیز در فضای رسانهای کشور شده است

خندوانه رامبد جوان شبکه نسیم

ابتدا باید بگویم اگر حدود پنج سال است افتخار آشنایی و رفاقت نزدیک با یکی از موفق‌ترین، شیرین ترین و منحصر به فردترین طنزپردازان روزگارم رضا رفیع را دارم از سال ۱۳۷۸ تا امروز شانزده سال است که با رامبد جوان با وجود اختلاف ده ساله سن‌مان مثل برادر و گاهی در برخی سال‌ها بیست و چهار ساعته معاشرت کرده ام و او را همیشه شیرین ترین و اعتیاد آورترین کمدین عرصه رسانه های دیداری و شنیداری می‌دانستم و خوشحالم که امروز میلیون ها نفر که او را از نزدیک هم ندیده اند با من هم قضاوتند. اما ماجرا اینجاست که طنز با کمدی متفاوت است. رضا رفیع یک طنزپرداز برجسته است و خواستگاه آثارش ابتدا رسانه های نوشتاری است و بعد از «قند پهلو» که اتفاقا رضا رفیع پیش تر از شهرام شکیبا و ناصر فیض نقش آفرین اصلی آن بود تلویزیون جدی تر از همیشه محملی شد برای مزه مزه کردن یک تجربه نوشتاری در یک رسانه دیداری که اتفاقا به شدت هم شیرین افتاد.

اما قند پهلو تنها یک مسابقه تخصصی طنز بود و استفاده از لباس، آکساسوار، اکت بدن و……دقیقا همان چیزی بود که در قامت طنز مکتوب و قند پهلویی نمی‌گنجید و کمدی در تلویزیون بدون آنها به راحتی معنا نمی‌شد……تا «خندوانه» آمد این بار با استفاده کاملا جامع از این ابزار با حداقل اتکا به طنز منظوم و البته حداکثر استفاده از ظرفیت کمدی و البته شوخی منثور با حضور کمدی نویسان با استعدادی چون ژوله و علی مسعودی و……….

قند پهلو آرم

آری خندوانه با وجود ضعف‌های غیر قابل انکارش کار را برای طنز قند پهلویی و حتی من به عنوان یکی از دو طراح و تهیه کننده این برنامه سخت کرده اما یادمان نرود که ادبیات قند پهلویی همان ادبیات گل آقایی و توفیقی است که موقتا در نبود یک نشریه فراگیر طنز با حضور آخرین سردبیر گل آقا در رحمی اجاره ای چون تلویزیون متولد شده اما خندوانه یعنی کمدی و کمدی یعنی سینما، صحنه و تلویزیون.  راستش شاید گاهی به همین دلیل است که با وجود اصالت و مانایی غیر قابل کتمان طنز مکتوب و شان تالیفی و تعمق آثار امثال رفیع نسبت به کمدیهای تلویزیونی حتی تهیه کننده «قند پهلو» هم گاهی یواشکی خندوانه را با لذت بیشتری می‌بیند.
*تهیه‌کننده برنامه «قند پهلو»

منبع : خبر آنلاین

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر