menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رادیو صبا

عاشقان محیط زیست، بوم بهاری را از دست ندهید!

رضا ساکی با اشاره به از دست دادن برخی از منابع طبیعی در کشور، بحران محیط زیست را دلیلی برای ساخت برنامه «بوم بهاری» معرفی کرد.

به گزارش شیرین طنز، رضا ساکی تهیه‌کننده برنامه رادیویی «بوم بهاری» که پخش آن از ابتدای اسفند آغاز شده است درباره رویکرد این برنامه به خبرنگار مهر گفت: ما در «بوم بهاری» تمام مسایل جامعه را از بُعد محیط‌ زیستی بررسی می‌کنیم. وضعیت محیط‌ زیست ما به جایی رسیده است که تاثیر آنی روی زندگی ما دارد. متاسفانه ما در سال‌های گذشته بسیاری از منابع طبیعی را از دست داده‌ایم و حالا با بحران‌های بزرگی در کشور مواجه هستیم.

رضا ساکی

رضا ساکی

امیدواریم مردم را متوجه حفاظت از منابع طبیعی بکنیم

وی افزود: به همین دلیل و با مشورت با مدیر شبکه رادیویی جوان، طرحی بر اساس توجه به محیط‌ زیست نوشتیم و آن را اجرا کردیم. حتی بحث تفکیک زباله‌ها را از رادیو جوان آغاز کردیم چراکه متاسفانه در ساختمان شهدای رادیو زباله‌ها تفکیک نمی‌شوند.

این طنزپردار تأکید کرد: خوشبختانه اقبال شنوندگان به این برنامه خوب بوده و مردم خودشان متوجه اهمیت محیط‌ زیست شده‌اند. گرچه در روزهای پایان اسفند و ایام نوروز تا پایان تعطیلات صدمات جبران‌ناپذیری به‌ ویژه به جنگل‌های کشور زده می‌شود ولی ما همچنان امیدواریم که مردم را متوجه حفاظت از منابع طبیعی بکنیم و نوروز امسال را با کمترین حادثه به پایان برسانیم.

نگذاریم نفت بدهیم و آب بگیریم

ساکی با بیان اینکه کارشناسان سازمان محیط‌‌ زیست، فعالان محیط‌ زیستی و خبرنگاران این حوزه، یاری دهنده عوامل برنامه هستند، ادامه داد: ما اگر آب و جنگل نداشته باشیم عملا در آینده حرفی برای گفتن نداریم. امیدواری روزی نرسد که ما به کشورهای همسایه نفت بدهیم و به جای آن آب بگیریم.

تهیه‌کننده «بوم بهاری» یادآور شد: ما تا به حال در این برنامه به لزوم تفکیک زباله‌های خشک و تر از مبدا، قاچاق سمندر لُرستانی، وضعیت پارک ملی خَبْر، وضعیت تالاب‌های ایران، وضعیت پلنگ ایرانی، گونه‌های اندمیک جانوری ایران، وضعیت دریاچه بختگان و… پرداخته‌ایم. توجه به گردشگری داخلی از دیگر مسایل مورد توجه در این برنامه است.

لحن طنز در «بوم بهاری»

وی در پایان اعلام کرد «بوم بهاری» از لحن طنز هم در برخی از بخش‌ها استفاده می‌‌کند.

به گزارش مهر، رادیو جوان در تازه‌ترین تغییر و تحولات خود تبدیل یک رادیوی محیط‌ زیستی شده است. این رادیو علاوه بر مطرح کردن مباحث پررنگ محیط‌ زیستی در برنامه‌‌های خود برای نخستین بار در این شبکه تفکیک زباله‌های خشک را هم آغاز کرده است.

«بوم بهاری» هر روز ساعت ۱۹ تا ۲۰ با اجرای فاطمه صداقتی و تهیه‌کنندگی رضا ساکی از رادیو جوان روی آنتن می‌رود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر