menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رضا ساکی

ساکی : لزوم وارد شدن هنرمندان در مسائل روز

یك طنزپرداز بر لزوم وارد شدن هنرمندان در مسائل روز مانند حمله به فلسطین تاكید كرد و گفت: این كه صرفا اخباری راجع به این موضوعات می شنویم كافی نیست بلكه باید هنر را هم وارد این جریان كنیم؛ چرا كه كار هنری و كار خبری درمورد مسائلی مانند غزه با هم تفاوت دارند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رضا ساكی درباره این تفاوت ها توضیح داد: درست است كه درمورد چنین وقایعی كه در غزه، عراق یا افغانستان صورت می گیرد اطلاع رسانی كار مهمی است، اما شاید مهم تر از آن آگاهی بخشی باشد. ما دائم خبرها را رصد می كنیم اما جا دارد كه هنر وارد شود و تحولات منطقه را طوری تبیین كند كه مردم متوجه آن اتفاقات شوند. او تاكید كرد: بهترین رسانه هنر است و می تواند این اتفاقات را درونی كند؛ چرا كه در بیشتر موارد، یك فیلم یا یك شعر و به طور كلی اثر هنری می تواند تاثیر بیشتری از دیدن یك تصویر داشته باشد. هنر، با فاصله گذاری كه انجام می دهد می تواند اثر بسیاری در درك آن واقعه داشته باشد؛ به طوری كه درباره جنگ جهانی دوم هم آن را شاهد بودیم.

رضا ساکی

این هنرمند درباره وظیفه هنرمندان در چنین شرایطی گفت: نه تنها درمورد غزه بلكه به طور كلی در هر موردی كه احساس شود ظلمی در حال اتفاق افتادن است هنرمندان باید وارد شوند. هر جایی كه فضا، فضای خاكستری و مملو از دروغ باشد، وظیفه هنرمند است كه آن را شفاف كند و بی عدالتی ها را عیان كند.
ساكی همچنین بیان كرد: الان در فضای شبكه های اجتماعی، شاهدیم كه طنزنویس ها و كاریكاتوریست ها به وقایع روز مانند حمله به غزه واكنش نشان می دهند و امید است با این اقدامات آگاهی بخشی بیشتری صورت بگیرد.

همایش غزه تنها نیست حوزه هنری

گفتنی است، گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان “غزه تنها نیست” چهارشنبه 1 مرداد ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری با امضای بیانه ای در محكومیت جنایات رژیم غاصب فلسطین توسط هنرمندان برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر