menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آمبولانس

طنز : تحولات اورژانسی

رضا رفیع :
آدم دچار یک مختصر خنده تلخی می‌شود وقتی می‌شنود که بر طبق آمار رسمی‌ موجود، حداقل نیمی‌ از آمبولانس‌های کشور در زمره خودروهای فرسوده قرار دارد. این مثل آن است که مثلاً اعلام شود نصف ماشین‌های آتش نشانی فاقد شلنگ آب می‌باشند.
فلذا جای تعجب نیست اگر میزان رضایتمندی ملت از وضعیت و کیفیت خدمات اورژانس، خیلی چنگی به دل نزند و گاهی آژانس را به اورژانس برای رفتن به بیمارستان ترجیح دهند. حقیر خود شاهد صحنه ای لطیف در سطح خیابان بوده که آمبولانسی خراب شده بود و مریض داخل آن پیاده شده بود و داشت آمبولانس را هل می‌داد. (خدا رحمتش کند!)
در باب اُشترلانس :
ای ساربان آهسته ران، اورژانس ما فرسوده است
گویا شتر از آمبولانس، ای دوست، بهتر بوده است!
با این تواصیف است که آدم خوشحال می‌شود وقتی که از وزارت بهداشت، همچین خبر می‌رسد که در پی تحولات اخیر در نظام سلامت و همگام با اجرای طرح تحول سلامت، قرار است کیفیت خدمات اورژانس کشور نیز ارتقاء پیدا کند و تجهیزات مراکز فوریت‌های پزشکی به روز شود. طوری که هر بیماری هوس کند خودش را سریع برساند به اولین اورژانس نزدیک و امید داشته باشد که آب و روغن قاطی نمی‌کند. یا دم در به او نمی‌گویند که اول برو پول واریز کن، بعد بیا تا جلو سکته قلبی ات را بگیریم و کپسول اکسیژن بهت وصل کنیم که در رقص و حالت آورد پیران پارسی را!…

آمبولانس

بسته پیشنهادی:

حوزه سلامت به سلامتی همگان ارتباط دارد. از اینرو به سلامتی شما، نگارنده نیز در این قضیه وارد گود می‌شود و اظهاراتی چند را مطرح می‌فرماید:
۱ـ تحول اورژانسی: ایجاد تحول در کیفیت اورژانس‌ها از نان شب هم واجب‌تر است؛ اما لازم است که این تحولات هم سریع و اورژانسی اتفاق بیفتد. زمانی اتفاق نیفتد که بیماران بیشتری مرخص شده باشند. لذت بستری شدن را در اورژانس بیمارستان ما تجربه کنید!
۲ـ آمبولانس مدل بالا: هر چه مدل ماشین آمبولانس بالاتر باشد، در بهبود سریع تر بیمار و بالارفتن روحیه وی مؤثرتر می‌باشد. ای بسا به هنگام انتقال به داخل آمبولانس، همراهان بیمار مورد نظر، با او و آمبولانس مدل بالایش عکس یادگاری هم بگیرند. حتماً طرف نباید رنگ بنز را زمانی ببیند که ماشین بنز اداره‌ متوفیات، برای بردنش بیاید.
۳ـ مجازات اورژانسی: هر اورژانسی که بیماری را علیرغم وضعیت اورژانسی‌اش، تنها به دلیل نداشتن پول، پذیرش نکند؛ ‌آنقدر جریمه‌اش کنند که معنی بی پولی را با تمام وجود درک کند. چیزی که عوض دارد،گله ندارد. شهر هرت که نیست.
منبع : روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر