menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

گفتگو با مدیر دفتر طنز حوزه هنری با موضوع حمایت از کالای ایرانی

مدیر دفتر طنز حوزه هنری با اشاره به نقش بارز ادبیات در حمایت از کالای ملی و تولیدات داخلی، تاکید کرد: بر این باورم ادبیات و هنر نقش بی بدیلی در حمایت از تولیدات با کیفیت، دانش بنیان، کارآفرینی و بالندگی اقتصادی دارند.

به گزارش شیرین طنز، ناصر فیض روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به ضرورت حمایت از تولیدات، خرید و مصرف کالای داخلی با توجه به ظرفیت‌های موجود اشاره کرد و اظهار داشت: دو مقوله ادبیات و هنر نقش مهم و تاثیرگذار نهادینه کردن این امر را می تواند داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این زمینه باید توجه بیشتری به ساختار، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زبان فارسی شود، اظهار داشت: از امکانات و ظرفیت‌های ادبیات به شکلی هنرمندانه در بخش‌های گوناگونی چون فرهنگ‌سازی، آگاهی‌رسانی، آگهی، تبلیغات، نام‌گذاری موسسات و محصولات و شعارها و پیام ها باید بیشتر استفاده شود.
این نویسنده حوزه طنز در آستانه برگزاری جشنواره ایران ساخت گفت: تا به امروز به صورت پراکنده و کمرنگ از ظرفیت‌های ادبیات در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی استفاده شده و توجه این جشنواره به بخش شعر و ادبیات حرکت خوبی است به شرطی که ادامه‌دار باشد.
دبیر بخش ادبیات دومین دوره جشنواره ایران ساخت همچنین در ادامه به استقبال خوب شاعران، نویسندگان و هنرمندان از جشنواره ایران‌ساخت دردوره نخست که فراتر از انتظار بود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشارکت هنرمندان این عرصه نشان داد که نگاه به موضوع جشنواره، مورد توجه جامعه نیز قرار دارد چراکه سطح بالای کیفیت و کمیت آثار رسیده در دوره قبل بسیار امیدوارکننده بود.
فیض در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش های مختلف این دوره جشنواره، یادآور شد: بخش ادبیات جشنواره، در سه رشته داستان کوتاه، مستندنگاری و شعر شامل انواع قالب‌های شعر کلاسیک، نیمایی، آزاد، ترانه و طنز است. بخش داستان کوتاه، ارسال آثار طنز آزاد و بخش سوم مستندنگاری نیز شامل معرفی کارآفرینان و فعالیت‌های مستند و واقعی در حوزه تولیدات ایرانی دانش بنیان است.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری با اشاره به اینکه، شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره در سایت جشنواره ایران‌ساخت به تفصیل آمده‌است، گفت: شاعران و نویسندگان و هنرمندانی که تاکنون موفق به ثبت آثار خود در سایت جشنواره نشده‌اند می‌توانند تا ۱۵ آبان‌ماه جاری با مراجعه به نشانی Iransakht.ir آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

** جشنواره فرهنگی و هنری ایران ساخت در یک نگاه
به گزارش ایرنا، با توجه به نامگذاری سال جاری با شعار «حمایت از کالای ایرانی» مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری دومین جشنواره ایران ساخت در حوزه های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال، ایده بازار و دانش آموزی کرده است.
جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با هدف جریان سازی فرهنگی اقتصاد دانش بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، برگزار می شود.
نخستین دور این جشنواره سال ۹۵ برگزار گردید.
این جشنواره علاوه بر حوزه ادبیات شامل حوزه هنرهای تجسمی باآثاری دربخش های عکس، پوستر، تصویر سازی، اینفوگرافی و کاریکاتور نیز می شود.
درحوزه رسانه های دیجیتال نیز آثاری در بخش های وب سایت، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی، نرم افزارهای تلفن همراه، سامانه هوشمند و IOT و بازی های رایانه ای دریافت شده است.
براساس فراخوان منتشره، ۱۵آبان ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ذکر شده که علاقه مندان برای اطلاعات بیشترمی توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانیhttp://iransakht.isti.ir/مراجعه کنند.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر