menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یکصدوچهل‌وهشتمین شب شعر درحلقه رندان

گزارش یکصد و چهل‌ و هشتمین شب شعر طنز در حلقه رندان

تازه‌ترین شب شعر طنز «در حلقه رندان»‌ با حضور حبیب احمدزاده و غیبت داریوش کاردان به شعرخوانی طنز شاعران درباره مشکلات اقتصادی اختصاص پیدا کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، یکصدوچهل‌وهشتمین شب شعر طنز «در حلقه رندان» یک‌شنبه ۳۱ مرداد در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
داریوش کاردان که همواره مجرى محفل‌هاى شب شعر طنز «در حلقه رندان» را بر عهده دارد، روز گذشته به دلیل مشکلات شخصى موفق به حضور در این برنامه نشد و ناصر فیض به همراه مهدى استاد احمد تازه‌ترین محفل «در حلقه رندان» را اجرا کردند.

امیر موسوی، طنزپرداز و شاعر جوان، در ادامه این برنامه با ارائه شعرى غزل درباره وضعیت اقتصادی کنونی کشور حاضران در سالن را از همان دقایق ابتدایى شروع این مراسم به وجد آورد. فرید موسوی نیز شعرى عاشقانه و عارفانه خواند که شعر وى فضاى طنز سالن را به کلى تغییر داد. مهدی کبیری دیگر شاعرى بود که با خوانش یک غزل ناراحتی خودش را از وضعیت فیلترینگ اعلام کرد.

حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز سرشناس، به عنوان مهمان بخش «صندلى قرمز» مقابل ناصر فیض و مهدى استاد احمد نشست و در شروع صحبت‌هاى خود بیان کرد: همین چند دقیقه قبل متوجه شدم که صاحب نوه شده‌ام و از این بابت خیلى خوشحال هستم که در شرایط سخت و بحرانى کنونى هنوز هم خداوند لطف خودش را از بندگانش دریغ نکرده است.

احمدزاده در ارتباط با فضاى مجازى افزود: دعواى مجازى صداقت و اصالت ندارد و خیلى زودگذر است. هیچ‌وقت ریشه مشکلات در دعواهاى مجازى ریشه‌یابى نمى‌شود. از این رو به دیگران توصیه می‌کنم در بازى‌ای که دیگران طراحى کردند، مشارکت نداشته باشند.

اکبر کتابدار، نویسنده و شاعر، هم به عنوان سخنرانان این مراسم بر روی سن حاضر شد و در ارتباط با آرایه‌های ادبی سخن به میان آورد و تصریح کرد: یکی از آرایه‌های ادبی که در طنز کاربرد بسیار زیادی دارد، آرایه تکرار است. البته آرایه تکرار در گذشته وزن سنگینی نداشته است و خیلی سبک مطرح می شد. اما امروز آرایه تکرار خیلی قوی‌تر و با صلابت‌تر از دهه‌های قبل به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آرایه تکرار در آثار نمایشی تلویزیونی و سینمایی خوب به کار گرفته می‌شود که تمثیل آن در شعر هم وجود دارد. بسیاری از شاعران همچون مولانا و ناصر فیض در اشعار خود به این آرایه‌ها تمایل نشان داده‌اند؛ به شکلی که برخی از شعرهای معروف آن به آرایه تکرار متعهد بوده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر