menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب سبیل شاه عباس

سبیل شاه عباس را در نوروز بخوانید و شاد شوید

نوشین شعبانی، نویسنده کودک و نوجوان برای مطالعه نوروزی کتاب طنز سبیل شاه عباس را به کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد.

کتاب طنز سبیل شاه عباس را بخوانید و شاد شوید

به گزارش شیرین طنز، نوشین شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای مطالعه نوروزی کتاب طنز سبیل شاه عباس را به کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد و گفت: این کتاب نوشته مجید شفیعی است و از سوی انتشارات خط خطی به چاپ رسیده است.

تصویرگر این کتاب که برگزیده نخستین جشنواره داستان طنز خط خطی است امیر مفتون است.

این نویسنده و منتقد ادبی افزود: کتاب سبیل شاه عباس که در لیست کتاب‌های برگزیده لاک‌ پشت پرنده هم قرار دارد شامل دو داستان است؛

داستان اول با این جملات شروع می‌شود: از شاه فقط یک سبیل از بنا گوش در رفته مانده بود و یک بندر به نام بندر عباس .. شاه عباس داستان با ماموران تاریخ که می‌خواهند به‌خاطر جنایت‌هایش محوش کنند، دچار چالش است و ماجراهای طنز جالبی در دل داستان شکل می‌گیرد .

وی در ادامه بیان کرد: داستان دوم کتاب با عنوان شهری با یک ساندویچ بزرگ اشاره دارد به شهری به نام ناکجا که معلوم نبود کج بود و مردمش برای این که بتوانند نام و نشانی داشته باشند باید یک کار بزرگ انجام دهند و با توصیه اداره مرکزی دست به کار ساختن ساندویچی بزرگ می‌شوند اما ساندویچ‌شان سرنوشت جالبی پیدا می‌کند .

شعبانی در ادامه درباره نویسنده این کتاب توضیح داد:

از مجید شفیعی تا کنون کتاب‌هایی چون کابوس ماهان، حکایت‌های شیرین زهرالربیع، حکایاتی از طوطی‌نامه، ماه پیشانی قصه ما، شاهزاده بابل، حکایت خیره سران و … به چاپ رسیده است.

او که به نوشتن داستان‌های طنز و حکایت‌هایی از ادبیات کهن ایران زمین توجه خاصی دارد این بار شاه عباس و سبیل معروفش را دستمایه طنزی خوب و شیرین قرارداده و را به خوبی از عهده بازنویسی حکایت فولکلور دختر ورکچی برآمده است.

به گفته وی، نقطه قوت داستان هم ساختن روایتی تو از حکایتی قدیمی است و تصاویر کارتونی امیر مفتون هم به شیرینی و باورپذیری داستان کمک کرده است.

شعبانی گفت: خواندن این کتاب خوب و خوشخوان را به کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم.

در ضمن انتشارات خط خطی از کاغذهای مخصوصی برای چاپ این کتاب استفاده کرده و اظهار داشته که برای تولید این کاغذ هیچ درختی قطع نشده است و اقدام زیست محیطی این ناشر خوب قابل تقدیر است .

انتشارات خط‌خطی کتاب سبیل شاه‌ عباس را با قیمت ۹۵ هزار ریال منتشر کرده است.

instagram

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر