menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناهید نوری

گزارش گفتگو با ناهید نوری در نَقلِ نُقلِستان رادیو صبا + صدا

برنامه نَقلِ نُقلِستان روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش میشود.
به گزارش شیرین طنز، برنامه ی امروز، مورخ ۹ خرداد۱۳۹۷ توسط آقای مهدی فرج اللهی اجرا شد و مهمان برنامه خانم ناهید نوری بودند.
ایشان پس از خوانده شدن بیوگرافیشان ابتدا درباره ی دختر ۸ ساله خود الینا که دوم ابتدایی است، صحبت کردند و گفتند: فرزندم شعر و داستان می نویسد و یک بار که خانوادگی به برج میلاد دعوت شده بودیم آقای رفیع از دخترم در مورد شعرهای من پرسیدند و او در پاسخ گفت: بعضی از اشعارش خوب است و بعضی از آنها خوب نیست.
ایشان دیپلم تجربی و فارغ التحصیل رشته ی گرافیک شاخه مطبوعات هستند و طنزپردازی را از دبستان شروع کردند و علاوه بر خواندن اشعار کودکانه، شعرهای حافظ و سعدی را نیز می خواندند اما پدرشان به خاطر تمایل به زبان آذری خواندن شعرهای شهریار را به ایشان توصیه می کردند. ایشان در جمع اقوام، اشعار شهریار را می خواندند و مورد تشویق آنها قرار می گرفتند. ایشان گفتند: موقعی که توسط اقوام تشویق می شدم با خودم فکر میکردم که من در آینده در جاهای بزرگتری شعر خواهم خواند و همین طور هم شد.

در دوران دبیرستان شعر جدی می سرودم و در فرهنگسرای بهمن آقای سهیل محمودی از من می خواستند که اشعارم را بخوانم و چون شعرهایم دارایِ اشکال بود ایشان ایرادهایم را در جمع به من تذکر می دادند و من خیلی ناراحت می شدم اما همین موضوع سبب شد که تلاشم را برای سرودن اشعار بعدی بیشتر کنم و بالاخره توانستم کارهایم را به سطحی برسانم که سبب رضایت ایشان از شعرهایم شود و با تشویق های ایشان، من به بررسی نقاط قوت اشعارم پرداختم و کارهایم به مرور زمان بهتر شد.
بعد از آن آقای ناصر فیض اشعارم را دیدند و گفتند: کارهای شما درون مایه ی طنز دارد و من نیز سرودن شعر طنز را آغاز نمودم و در دوره های حوزه ی هنری شرکت کردم.
سپس، در بخش بعدی برنامه، آقای امین ضیایی قسمتی از کتاب هرکسی را بهر کاری ساختند که نوشته ی خانم نوری بود را قرائت کردند.
در قسمت بعدی، خانم نوری شعر طنزی درباره ی مناجات با خدا و بیان آرزوهایشان خواندند.
ایشان در قسمت معرفی بهترین طنزپردازان، شعری از ابوتراب جلی را خواندند و در توصیف ایشان گفتند: ایشان به ساده نویسی مشهور هستند و سه منظومه ابراهیم، موسی و علی دارد که توسط نشر قاف منتشر شده است.
در بخش بعدی، آقای فرید رشیدی با آقای رضا رضایی شوهر خانم نوری تماس گرفتند و ایشان در توصیف همسرشان گفتند: ایشان مادر و همسر خوبی هستند و دستپخت خوبی دارند و طنزپردازی ایشان، تاثیر مثبتی بر زندگی ما داشته و من همیشه مشوق ایشان هستم.
کلام پایانی خانم نوری دو بیتی زیر از باباطاهر بود:
از آن روزی که ما را آفریدی
به غیر از معصیت چیزی ندیدی

خداوندا به حق هشت و چهارت
زِ ما بگذر شتر دیدی، ندیدی

برنامه، با تک بیت زیر از آقای فرج اللهی در ساعت ۱۵:۳۰ به پایان رسید.
میکِشَد دیو غصه را در بند
طرح تعویض اخم با لبخند
نویسنده: یاسمن حسینی

این گفتگو را در لینک زیر بشنوید :
http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=135709011&chid=23

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر