menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مکتب خانه طنز

گزارش چهاردهمین نشست مکتب خانه ی طنز

تازه ترین نشست «مکتب خانه طنز» اتفاقات گوناگونی را با خود همراه داشت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، چهاردهمین نشست از سلسله کارگاه های «مکتب خانه طنز»، یک شنبه دوازدهم بهمن ماه ۹۳ در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد. در این نشست که با تعداد زیادی مخاطب همراه بود، حاضران به سه گروه تقسیم شدند و افراد تازه وارد، کسانی که از جلسات ابتدایی در مکتب خانه حضور داشتند و حرفه ای ترها در سه دسته جداگانه به فعالیت کارگاهی پرداختند.

در این جلسه، ضمن این که مهدی فرج اللهی، برای یک گروه از شرکت کنندگان درباره کوتاه نویسی به ارائه مطالب پرداخت، رضا ساکی به گروهی از افراد تازه وارد به عرصه طنزنویسی آموزش هایی پیرامون به کارگیری اغراق در نگارش متن طنز ارائه داد و موضوعاتی مانند جشنواره فیلم فجر و کیفیت خودروها از موضوعاتی بود که در گروه های جداگانه طنزنویسی درباره آن ها تمرین شد.

ساکی با بیان این که اغراق نیز مانند تکرار یکی از مهم ترین روش های مورد استفاده در طنزنویسی است، گفت: متن و سینمای طنز حتما اغراق دارند؛ چرا که یکی از شیوه های خنداندن مخاطب است. با این حال باید دانست که اغراق با دروغگویی تفاوت زیادی دارد.

این طنزپرداز اشاره کرد: طنزنویس باید این را بداند که هر چیزی برای اغراق مناسب نیست و باید پیدا کند وقتی درباره موضوعی می خواهد مطلبی بنویسد روی کدام بخش های موضوع می تواند اغراق کند تا طنز مناسبی حاصل شود.

ساکی همچنین بیان کرد: گاهی موضوعی برای اغراق در آن قضیه وجود دارد. به عنوان مثال، کمبودها یا فقدان عنصری که باید یک موضوع داشته باشد اما ندارد موضوع خوبی برای اغراق است. اما گاهی طنزنویس از تخیل خودش کمک می گیرد و موضوعی را می آفریند که اصلا وجود ندارد.

در ادامه این جلسه نیز شماره هایی از مجله «گل آقا» میان حاضران توزیع شد تا پس از خواندن آن به بحث و بررسی پیرامون تکنیک های به کار رفته در طنزهای این مجله معتبر طنز کشور پرداخته شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر