menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عبدالله مقدمی

گزارش نخستین کارگاه طنز خلاق در شیراز

استان فارس میزبان نخستین کارگاه‌های آموزشی «طنز خلاق» بود که مورد استقبال طنزپردازان قرار گرفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری از فارس از شیراز، شیراز میزبان سلسله کارگاه‌های آموزشی «طنز خلاق» بود که به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد.

هدف از برگزاری چنین کارگاه‌هایی، ارتقاء دانش طنزنویسان شهرستانی و همچنین یافتن استعدادهای نوقلم عنوان شده است.

کلید آغاز این حرکت از شیراز زده شد و با توجه به ساعت برگزاری آن، بازهم با استقبال طنزپردازان روبه‌رو بودیم.

عبدالله مقدمی که نویسنده چند کتاب طنز و همچنین ستون نویس گل‌آقا و بسیاری دیگر از نشریات است علت آغاز این حرکت از فارس را فعال بودن انجمن‌های طنز این استان ذکر می‌کند.

امیدواری در طنزنویسان فارس گل می‌کند؛ زمانی که وی می‌گوید: استانی را نمی‌شناسم که دو انجمن فعال طنز برای ارائه و بررسی آثار هنرمندان داشته باشد.

اعضای انجمن طنز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری تبلیغات اسلامی فارس در کنار هم گرد آمدند تا هم به زیبایی طنازانه‌ای دیدارها تازه و هم به بررسی نکات علمی در این باب پرداخته شود.

نویسنده کتاب‌هایی چون «گاز مجاز»، «دور دنیا با زیرشلواری»، «مادر ما؛ زمین» و «به زبان آدم» نیز تلاش کرد که در مدت محدود و کوتاه این کارگاه،‌ در مورد ظرایف، شگردها، ظرایف و نکته‌های خاص و تخصصی شعر و نثر طنز صحبت کند.

حضور جوانان و بانوان در کنار اساتید طنز فارس صحنه‌های زیبایی را هم شکل داده بود و یکی از آن‌ها، صحبت بزرگ‌ترها و دغدغه‌های آنان برای تشویق جوانان به حضور در این عرصه بود.

امید است که رسانه‌های فارس نیز با تکیه‌بر توانمندی طنزپردازان باتجربه فارس که هم با فنون رسانه آشنا هستند و هم خطوط قرمز را به‌خوبی می‌شناسند، گامی ارزشمند برای افزودن محتوای رسانه خود و جذب مخاطبان بیشتر و همچنین بیان مشکلات استان با زبان شیرین طنز بردارند.

در این کارگاه برخی از حاضران به خواندن اشعار و مطالب خود پرداختند و به سؤالات حاضرین نیز پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر