menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور کرونا اثر شجاعی

کی هستی و چی هستی، فقط خدا می‌دونه!

کی هستی و چی هستی، فقط خدا می‌دونه!

هرچند دانشمندان قبلا گفته بودند که برای در‌امان‌بودن از شر ویروس کرونا باید ۲متر از دیگران فاصله داشته باشیم، ولی جدیدا خبری شنیدیم مبنی‌بر اینکه دانشمندان دریافته‌اند که اگر یک فرد مبتلا به ویروس کرونا عطسه کند، قطرات تنفسی وی تا فاصله ۸متر و ۲۰سانتی‌متری پخش خواهد شد.

این یعنی دانشمندان درباره ویروس کرونا هرچه اعلام کردند، ۴روز بعد، حرفشان را عوض کردند و یک چیز دیگر گفتند.

مثلا آن اوایل می‎گفتند که عمر ویروس کرونا روی سطوح مثل پول یارانه است و فقط کافی است چند‌ساعت بگذرد تا اثری از آن باقی نماند، اما بعدها نظرشان عوض شد و گفتند: این ویروس از لحاظ ماندگاری هیچ شباهتی به یارانه ندارد؛ بلکه همانند حقوق‌نجومی برخی مدیران است و مدت خیلی زیادی روی سطوح باقی می‎ماند.

یا مثلا همان اوایل پیدایش کرونا می‎گفتند که این ویروس با گرم‌شدن هوا به‌‌دلیل گرما‌زدگی و روشن‌نشدن کولر به‌خاطر ممانعت باباها از بین می‎رود ولی ۲روز بعد حرفشان را عوض کردند و گفتند: مگه بستنی عروسکیه که با گرم‌شدن هوا از بین بره؟! اگر با گرما از بین می‎رفت در سرزمین‌های قرار‌گرفته روی خط استوا کرونایی وجود نداشت!

یا مثلا آن اوایل می‎گفتند که ویروس کرونا مثل وام ازدواج است و فقط یک بار به آدم می‎رسد. اما بعد، از کشورهای مختلف خبرهایی رسید مبنی‌بر آنکه برخی از آن‌هایی که یک بار کرونا گرفته‌اند، دوباره هم به آن مبتلا شده‌اند.

خلاصه اینکه بعد از گذشت این همه مدت، دانشمندان هنوز این ویروس را نشناخته‌اند و وقتی در آزمایشگاه‌ها با ویروس تنها می‎مانند، به او می‎گویند: کی هستی و چی هستی، فقط خدا می‎دونه/ کلید این معما منو کرده دیوونه!

تنها چیزی هم که دانشمندان درباره کرونا به آن رسیده‌ا‌ند، یک چیز است؛ آن هم اینکه ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته است.

خسته نباشید واقعا!

البته دانشمندان نه‌تنها هیچ شناختی از ویروس کرونا پیدا نکرده‌اند، که حتی سر قضیه واکسن هم مدت‌هاست مردم جهان را سر کار گذاشته‌اند.

راستش من خودم که لیسانس اقتصاد دارم اگر نتوانم خرابی سرپلوس چرخ سمت شاگرد ماشینمان را که اصلا ربطی به رشته‌ام ندارد درست کنم، بابایم می‎گوید: پس توی اون دانشگاه خراب‌شده به شما چی یاد می‎دهند؟

حالا هم این همه دکتر و متخصص آزمایشگاهی که تخصصشان مبارزه با باکتری و ویروس‌های خیر‌ندیده است، مستقیم توی چشم آدم نگاه می‎کنند و می‎گویند: هنوز دارو و واکسنی برای کرونا ساخته نشده است.

آن‌ها نمی‌دانند مردم جهان از این قرنطینه‌هایی که فرت‌و‌فرت تمدید می‎شود، خسته شده‌اند. حالا درست است که این جا به ما یک وام کلان یک‌میلیون‌تومانی می‎دهند تا بتوانیم با آن سالیان سال در قرنطینه بمانیم و به خوبی و خوشی و در ناز و نعمت زندگی کنیم، اما همه مردم دنیا که مثل ما خوش‌شانس نیستند و از این وام‌های کلان برخوردار نمی‌شوند و حتما باید یک قرصی، آمپولی، قطره‌ای، چیزی کشف شود تا بتوانند بروند سر کارشان.

البته درباره واکسن کرونا هم مطلبی بیان شده که هنوز نقض نشده است؛ آن هم این است که ۱۸ماه دیگر واکسن کرونا ساخته خواهد شد.

یعنی از همان دی‌ماه پارسال که ویروس کرونا وارد چین شد، دانشمندان می‎گفتند تا ۱۸‌ماه آینده، واکسن کرونا را کشف خواهند کرد. الان هم بعد از ۴ماه، هنوز می‎گویند تا ۱۸‌ماه آینده واکسن کشف خواهد شد. حالا درست است که گفته‌اند حرف مرد یکی است ولی نه دیگر در این حد! یعنی شما ۱۸سال دیگر هم بپرسید: پس این واکسن ما چی شد، می‎گویند: ما که همان اول گفتیم ۱۸ماه باید صبر کنید!

فقط برایمان سؤال است در این آزمایشگاه‌های ساخت واکسن چه خبر است. از کارکنان این آزمایشگاه‌ها عاجزانه درخواست داریم که اگر واقعا نمی‌توانند واکسن کشف کنند، اعتراف کنند و موش‌های آزمایشگاهی خود را هم ول کنند توی خیابان تا حداقل ما به‌جای موش‌های گنده خاکستری توی جوی‌های شهر، دو تا موش ظریف و ترگل‌ورگل سفیدرنگ هم ببینیم.

نویسنده : مهدی محمدی – شهرآرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر